Alla inlägg den 22 november 2011

Av Pernilla - 22 november 2011 18:45


Pappa hann nog inte vara borta i mer än 2 timmar förrän vi fick abstinens och började städa. Som ensam karl ser det ju ut lite hur som helst (och nej nu drar jag inte alla karlar över samma kant (även om det nog är ganska sant om man bortser från ett par st) så tare lugnt)

Vi började med att plocka iordning på diskbänken där tomma glasburkar och skit trängdes med plåtburkar och batterier som låg utspridda lite här o där, efter det tog vi bort mattorna och plockade lite på övringa bänkar. Min lilla far verkar ha en benägenhet att sprida ut viktiga papper i olika högar i hela köket så man vågar ju inte fytta runt precis hursom helst men lite bättre blev det iaf.

Fia dammsög golven medan jag plockade ur fönstret inne på badrummet, slängde en massa tommar flaskor och gamla tandpetare i plast innan jag gnuggade med en svamp så att det blev riktigt rent. Fia torkade fönstren och spegeln medan jag satte igång med att torka golven. Behöver jag säga att vattnet i hinken var alldeles mörkgrått efter första doppningen?

Och när jag fick lov att byta vatten för att sedan torka golvet i hallen så blev vattnet svart. Nu ligger mattorna tillbaka på sin plats och blommorna är vattnade, hela lägenheten luktar citron och andra rengöringsmedel så att jag får ont i huvudet. :P

Ja just det.. vi bytte ut det äckliga gamla duschdraperiet också.. undrar om han blir arg.. ;P


Nu vet jag inte vad det blir.. lite röd fanta kanske. ^^


 

Av Pernilla - 22 november 2011 13:14

Då satt man här igen, i Östanvik med lillasyster Fia och en skål med daimglass, dimman ligger tjock och luften är i kallaste laget. 

Det är tur att man kan räkna med sin pappa <3

Jag tror att jag börjar bli lite som en noshörning i skinnet, att bli "bortvald" gör inte lika ont längre, jag börjar helt enkelt bli van. Och det är väl inte så bra va?

Det är ju alltid såhär det kommer vara när det kommer till den punkten så jag har ju inget annat att förvänta mig, det är inte jag utan andra som måste inse att det alltid kommer vara såhär. För det förstod jag ju från början, hur överbevisad kan man bli innan myntet ramlar ner?


Så i morgon åker jag med pappa ner på byn innan det är dags att jobba och efter det blir jag uppe på Tillhed resten av veckan och helgen. Har fått en extra dag på lördagen av morsan, hon vill gå på hockey och jag vill ha pengar så det räknades ju ut rätt suveränt.


 


På fredagen checkar förhoppningsvis kusin Linda in på Hotell- Maj Eriksson också :D Det ser vi framemot isf.

Kom att tänka på våran lilla vandring tidigare idag när vi var på väg hem till pappa också.. minnen minnen.

Borde nog göras till en årlig vandring. Nästan 2 timmar till Östanvik och sedan lite mer hem tror jag det tog, antagligen pga att vi gick längst järnvägen tillbaka.


 


Rocky <3

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards