Alla inlägg under april 2016

Av Pernilla - 8 april 2016 13:58


Det har vart mycket jobb den senaste tiden och nu har jag äntligen två dagar ledigt. Jag har tur idag, solen lyser mellan molnen och jag har hängt första tvätten för i år utomhus. Kaninorna studsar och rusar ute på altanen där jag satt upp kompostgaller för att de inte ska lyckas rymma utför trappen och försvinna. Fåglarna kvittrar, hackspetten sitter i björklunden och hackar, flugorna surrar och en fjäril fladdrade för en stund sedan ut över åkern. Det är en fin dag att vara ledig. 


Å andra sidan letar jag efter något slags uthus/lekstuga/friggebod/växthus osv att göra till hönshus. Jag är så taggad på höns! Och jag vill såklart att allt ska gå så fort som möjligt för när jag verkligen vill något så är det som att det inte finns någon tid att förlora. Det måste hända direkt. 

Jag väntar också på att marken ska tina så att vi kan få slangen nergrävd och för att kunna bygga kaninhage så att kaninorna kan flytta ut så  snart som möjligt och bli permanenta utekaniner. Jag vill så mycket. 


Av Pernilla - 5 april 2016 19:31



     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards