Direktlänk till inlägg 2 juli 2016

Första veckan.

Av Pernilla - 2 juli 2016 13:15

Inför semestern har vi skrivit ihop en hel lista på saker att ta itu med och hittills har vi lyckats pricka av 3/ca 100. Haha. Nej så illa är det inte, men vi har bara gjort tre saker än så länge för det vi inte hade räknat med var hur mycket tid som går åt till varje sak.

Gillestugan går framåt och det är bara en liten liten del kvar att ånga och skrapa innan all tapet är borttagen.

Tidigare i veckan åkte vi en sväng till Mora och Happy homes där vi köpte på oss 14 liter färg i kulören "rauk" som ska pryda gillestugans väggar. Jag längar tills det är klart så att vi kan flytta ner tvrummet dit.. det är så svalt och skönt där nere. Nästan så att jag övervägde om vi inte skulle flytta ner sovrummet ist. 


På vägen hem från Mora svängde vi förbi Stackmora-handelsträdgård där vi dök in och plockade på oss två klängrosor till samt en jättefin rosbuske och två hallonbuskar. (en med röda bär och en med gula. Vi kan bara hoppas att den gula ska överleva då vår växtzon egentligen inte är kompatibel med vad den behöver)


   

Hallonbuskar med "gräsklipparskydd" då robotgräsklipparen Doris härom veckan körde rakt över rabarberplantan så att det bara blev ett blad kvar.. (plantan har hämtat sig sen dess.. :P)


 

Vi har också lyckats sätta ner syrenerna i slänten ut mot vägen där vi hoppas att de ska växa sig stora och starka och erbjuda lite insynsskydd. Även de har blivit utrustade med skydd från Doris så hon kan vara lite hårdhänt med växtligheten i trädgården.


 

Lillasyster var på besök över midsommarhelgen då jag annars skulle ha vart ensam hemma då B jobbade natt hela helgen.

Vi myste till det med midsommartårta och en massa gottigt hela helgen samt ett gäng skräckfilmer.


Jag och nämnda syster tog en kväll bilen ner till Sessvik där vi tog årets första dopp! Riktigt skönt var det i vattnet, trodde definitivt inte att det skulle vara så pass varmt som det faktiskt var.


   

Jag och B utökade kaninornas hägn och det blev plötsligt dubbelt så stort (minst). Överlyckliga kaninor började genast gräva en tunnel ner under trädet i bild till höger.

Så härligt att se!

Här får de ju gräva så mycket de bara orkar då det är vår egen gräsmatta, ÄNTLIGEN!


En fin kväll tog jag med mig kameran ut på gården och fotade lite.


   

Snuttibangbang, en av mina ständiga följeslagare.


 

Lila klockor.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards