Alla inlägg under juni 2014

Av Pernilla - 29 juni 2014 10:36


Idag har det regnat konstant i 2 dagar och 2 nätter.

För mig som helst ligger under duntäcket och läser gör det inte så mycket men, fast nej det är inte riktigt sant längre.

Jag skulle faktiskt önska några fina, varma dagar med lite sol. Jag kan ju lika gärna sitta ute i en stol och läsa. Det skulle inte skada med sol och värme nu för att väcka de vintertrötta fräknarna på näsan. De har inte riktigt fått en chans att vakna till fullo med tanke på att jag jobbat de fina dagarna som varit.

Och ska det fortsätta så här så kan det lika gärna bli höst nu på en gång. Det känns ju redan som att vi är där med tanke på regnet och kylan. Jag bara väntar på att bladen ute på rönnen på baksidan ska börja skifta färg..

 

Och som om det inte vore nog så har jag såklart lyckats läsa ut den sista boken av Kim Harrison serien som jag hade hemma och gjorde tidigare i veckan en ny beställning på en uppsättning böcker + fortsättningen.

Har nu läst boken "Incubus" i några dagar.

Känner mig väldigt kluven till vad jag tycker om den..

Det känns inte okej att romantisera våldtäkt/övergrepp och våld och att få människor i allmänhet och kvinnor/flickor i synnerhet att tro att det är något önskvärt hos en "friare". Att det i själva verket är något "romantiskt" när det är precis tvärt om.

Jag tänker dock läsa ut den för hela boken är inte dålig om än inte heller riktigt bra.

 

Så det är vad jag ska spendera dagen med, i sängen verkar det som eftersom att regnet bara fortsätter ösa ner från en grå himmel.

 

So long!

 

Av Pernilla - 26 juni 2014 16:38


Vad var det jag sa? Sa jag kanske inte att det skulle vara skitväder under min semester? Och det har det ju i princip varit de första 4 dagarna nu. Jag ska väl inte klaga. Det har egentligen inte gjort så hemskt mycket eftersom att jag ändå har legat i soffan eller sängen och läst ut min tredje bok på högst 9 dagar.

Har som det verkar hamnat i en sån där "läsperiod" nu för innan nu så kommer jag inte ens ihåg när jag läste sist och då är jag en sån som läser jämt. Jag har alltid en bok med mig i väskan om jag ska någonstans exempelvis.

 

Igår var B´s mor, tillika min svärmor nere på byn och vi mötte upp henne nere på Bageriet för en liten matbit.

Hon och hennes band "Lotta och bh-bandet" ska spela där på torsdagen V 28.

Kan bli kul! Jag jobbar dock hela den helgen som det ser ut och slutar kl 21 på kvällen, samtidigt som deras spelning drar igång så vi får se hur länge jag kan/orkar stanna.

 

Idag blev jag erbjuden att ta över två dvärgvädurar av en bekant. Jag är ju som bekant på jakt efter sällskap till Jessie eftersom att jag är övertygad att hon skulle bli mycket lyckligare av det och sa att jag skulle fundera på saken. Hon sa också att vi kunde åka och till Näset (där hennes syster bor, det var även hennes dotter som ägde kaninerna) och kika på dem om jag ville så vi hörs förmodligen av.

Jag vill ju ha sällskap till henne så fort som möjligt och tänker att jag ju kan ta dem på prov bara för att se så att de vill gå ihop med Jessie. Funkar det inte så får de åka tillbaka igen isf.

 

Nu vankas det mat, Renskavsgryta med ris och jag är hungriiig!

 

 

Av Pernilla - 24 juni 2014 12:07


                                                             

Av Pernilla - 23 juni 2014 11:23


Gårdagen blev inte som planerad. Vi åkte ner på byn och inhandlade frukost visst, men när vi klämt i oss den for vi till Östanvik och plockade upp liten syster innan vi åkte till Mora för lite shopping.

 På Biltema blev det några fler paket kompostgaller och två kattunnlar. Tanken är att Jessie om några veckor ska få en liten kompis och då behövs en neutral plats för dem att träffas på så därför blev det fler galler att då bygga ihop till en tillfällig hage där de kan få träffas/slåss/bli kompisar för att sedan flytta över till Jessies hage och hus. Om det vill funka dem emellan då.

 

När vi var klara i Mora åkte vi över till Rättvik där vi stannade till och hälsade på liten bror i någon timme innan jag nästan svalt ihjäl och vi åkte hem igen.

 

Idag är den stora "städdagen" och jag har redan möblerat om och städat hela sovrummet medan B har diskat.

Nu är det dags att ta tag i vardagsrummet.

Vi har alldeles för mycket saker för denna lilla lägenhet. GE MIG ETT HUS!

Av Pernilla - 22 juni 2014 09:38


Då var dagen här! Den första av 15 ledig dagar!

Efter en god natts sömn sitter jag nu i soffan med knorrande mage och väntar på att B ska vakna så att vi kan åka ner på bygden och köpa med oss lite lyxfrukost hem! 

Idag är en dag att fira och jag vill ha bästa möjliga start på den!

Vädret är ju inte vidare tillåtande men det ska väl inte behöva vara så här i 15 dagar framåt? Pretty please?

Kaninan bryr sig inte om vilket väder det är ute, regn eller solsken så skuttar hon glatt omkring i sin hage. 

Såg när jag kom hem igår kväll att hon hade grävt upp ett gammalt hål som Chibi grävt upp tidigare så det lilla busstrecket satte jag genast stopp för med att gräva igen och lägga några stadiga stenar över mjukdelarna.

Jag är egentligen glad att hon gräver eftersom att det är ett högst naturligt beteende hos en kanin, men jag är inte så övertygad om att hyresvärden eller grannarna känner likadant. :P

Längtar mer än någonsin tills vi bor i hus med en egen stor gräsmatta där kaninan kan hålla på och gräva hur fan hon vill!

Anyways. Idag ska vi "sommarstäda" lite här hemma och efter det blir det förhoppningsvis gomiddag och sen bara ligga på soffan/i sängen och läsa, läsa, läsa! Har snart läst ut ytterligare en bok så en beställning hos Adlibris är på ingång.!

 

Men nu ska jag nog gå och sätta fart på mannen!

Av Pernilla - 21 juni 2014 08:46


Kommer inte ens ihåg när jag sov så här dåligt sist..

Svårt att komma till ro från början för att en massa tankar/planer/drömmar ska snurra runt just då. Och som om det inte vore nog så snarkar B som ett helt kärnkraftverk eftersom att han jobbat natt till igår + att han inte sovit något alls på dagen när han kom hem = att han snarkar 1000.0000 resor värre än vanligt. = Pernilla har knappt sovit alls och när jag vaknat för att gå på toa eller nåt har det var stört omöjligt att somna om igen. Och så där har hela natten vart.

Och idag ska jag såklart jobba. Sista dagen förvisso för sen är det SEMESTER, men iaf. Hur ska jag orkar hålla ögonen öppna? Hur ska jag orka vara trevlig? Den här dagen kan inte gå fort nog.

Av Pernilla - 20 juni 2014 11:02


Dagen startade kl 9 då jag rullade ur sängen, har sedan dess plockat, slängt skräp och dragit om kaninhagen helt själv efter att jag upptäckt att Jessie håller på och äter upp rosenbusken. 

 

 

Det kanske syns hur luggsliten den ser ut? Vart får hon ideérna ifrån? Och grejen är den att det här måste hon ha börjat med igår eller nåt.. för jag har inte sett henne sitta och äta på den innan idag. Och igår hade ju såklart B ansvaret över hennes utevistelse eftersom att jag jobbade lång dag.

 

     

Här kikar hon ut från huset på sitt "nya" territorium.

 

Och så här blev resultatet! Jag drog den åt andra hållet där det växte lite mer orört gräs eftersom att hon också var väldigt duktig på att beta ner det långa gräset som fans på motsatta sidan. Bra gräsklippare kaninan.

Tunneln har lagts lite strategiskt för en ganska lång glipa på kortsidan, vill ju inte gen henne några ideér om att hon ska gräva sig ut eller nåt.

 

Så nu har hon spenderat den senaste halvtimmen med att patrullera sitt nya revir och luktat och gnussat på vartenda grässtrå och trädgren som hänger ner i hagen. 

Hon verkar riktigt nöjd!

 

 

 

 

Ganska fult kort men ändå lite konstnärligt på nåt sätt.. :P

   

Av Pernilla - 19 juni 2014 22:42


Ojoj vad trött jag är nu.

Det har vart fullt ös medvetslös hela dagen nere på arbetet idag. Folk har handlat inför midsommar och tempot har vart högt. Båda kassorna öppna nästan hela tiden och något att göra hela tiden. I morgon misstänker jag att det kommer vara sju resor värre eftersom att de allra flesta brukar komma ner och storhandla på själva midsommaraftonen och såklart för att titta/lyssna när dräktklädda människor gnisslar fram musik på sina fioler i två timmar, inne på Näcken, 4-5 meter ifrån kassan.

Jag är lättad över att slippa sätta min fot där nere i morgon, tror att det är andra gången någonsin som jag inte ska jobba midsommarafton. Haleluja!

 

Min kära B jobbar natt inatt och slutar inte förrän kl 13 i morgon om jag inte minns fel. Så när han kommer hem så ska färskpotatisen vara kokad, sillburken öppnad och gräslöken klippt! Det är ju det bästa med hela morgondagen! Sill och potatis med gräddfil och gräslök, lite tunnbröd och en ljus kall öl till.! Det är så att snålvattnet rinner till när jag tänker på det!

 

På min lediga dag i förrgår åkte persiennerna ner och jag förflyttade mig mellan sängen och soffan där jag låg och läste precis hela dagen! Närmare bestämt 300 sidor, så boken tog slut. Det var så skönt att bara få vara, jag gjorde inget krävande öht förutom middagen. Och så planerar jag morgondagen också!

Tro om jag ska fortsätta läsa lite i nya boken eller om jag ska ge upp och sova lite. Är en aningen trött..

 

Bye bye.

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards