Alla inlägg under januari 2013

Av Pernilla - 31 januari 2013 22:28


Det var verkligen inte min dag igår!

Jobbade varor och när jag fyllde på frukt i fruktkylen lyckades jag på något sätt skära mig på armen på en av avdelarna i plast (!!) så att det började blöda (sved som tusan efteråt!), därefter skalade jag bort lite hud från ena handleden på en kartong (gör väl inget, vad är meningen med hud där!?) och till sist lyckades jag få in en tunn tunn kartongbit under nageln så att den lossnade lite i kanten. Son of a bitch!

 

Idag har inte varit så mycket bättre för jag har pga skitdålig sömn natten till idag fått en blåsa på tungan... inte min vecka kanske jag skulle ha skrivit. Jag hatar blåsor på tungan men unfortunatly verkar de älska mig och det bara kryllar av dem om jag inte är noga med sömnen. Ajajaj.

Har för tillfället lite ont i skallen också men det beror nog mest på trötthet och eftersom att tv5play inte kan funka normalt utan ska "buffra" varannan sekund så att jag inte kan titta på unga mödrar Danmark så ger jag nog upp relativt tidigt ikväll.

I morgon börjar jag inte förrän 13 och jag ska njuuuuuta av sovmorgonen! Ta igen förlorad sömn.

La mig 00.00 inatt men låg fortfarande och stirrade i taket när klockan var 01.30 Har god lust att skylla på fullmånen men har lärt mig att månens faser inte kan påverka sömnen öht. Qi är ett bra program där man lär sig mycket matnyttigt!

 

Har de senaste veckorna inte kunnat sluta tänka på "Beautiful creatures" fortsättning fast att jag närmast dissade första boken.

Fattar inte varför jag går och funderar på fortsättningen.. -.-'

 

Nej nu ger jag upp det här!

Hejsvej!

 

 

Av Pernilla - 29 januari 2013 23:43



Det är så himla tomt här hos mig nu.. (skrev "tomat" ist för tomt först, hahaha!)

Min finaste åkte hem i morse pga jobb och jag saknar honom tokmycket redan.

Det kan inte ska behöva vara så här, jag vill sova tillsammans jämt!

Kom tillbaka baby!   

 

Me love you long time!

 

Av Pernilla - 29 januari 2013 17:18


Ååå neeeej! Jag har spelat klart huvudstoryn i Sleeping Dogs. Vad ska jag nu ta mig till på min lediga tid?

Jag vill spela meeeer.. Tänk om GTA 5 kunde komma ut nuu..

 

Jag har inget viktigt eller intressant att uppdatera om är jag rädd och jag kan tänka mig att jag inte kommer ha det eller orka skriva ifall att det kommer hända nåt sånt heller de kommande dagarna.

Förvänta er inte att höra så mycket mer från mig förrän nästa vecka.

Går in i monstervecksjobb nu..

 

Bye bye then.

Av Pernilla - 28 januari 2013 08:53



Jag gick och la mig tidigt igår för att vara riktigt utvilad inför extrajobb jag blivit erbjuden att ta idag och vad händer?

Första delen av natten sover jag som en kunglighet, andra halvan vaknar jag titt som tätt och måste glo på klockan eftersom att jag lyckats drömma att jag vaknar 11.11 och alltså kommer 1 timme och 11 minuter försent till jobbet.. -.-'

Sen när jag vaknar 8 (har ställt larmet på 8.30) så kan jag inte sova alls... ligger iaf envist kvar till 8.15 innan jag går upp och duschar.

Efter duschen trycker jag i mig två alvedon och stoppar en halstablett i munnen.

Varför ska det behöva vara så här? Varför måste jag inte vara helt på topp bara för att jag får jobba? Jag vill inte ha ont i huvudet eller i halsen idag. Jag orkar inte. Jag har inte tid!

Jag ska jobba monstervecka nu med bara 1 dags ledighet och de flesta dagarna är 10-19.30 tider. Wtf!?

 

 

Av Pernilla - 26 januari 2013 13:26


Jag är helt värdelös på att steka pannkakor.

Jag förstår inte att en egentligen så enkel grej ska vara så jäääkla svår.

Mina pannkakor blir alltid fisiga, gula, oftast vita på en del ställen och om jag har tur så kan det komma en liiiite mörkare prick ute på någon av kanterna!

Vad gör jag för fel?

Har jag för mycket stekflott i pannan? Har jag den inte tillräckligt varm? Är det nåt fel på smeten eller gör jag dem för tjocka?

Vaaaaa!? Jag blir tokig.

För det spelar ingen roll om jag har på väldigt hög värme heller, eller nästan inget smör i pannan alls. Det bara går inte att få till en sån där mumsig pannkaka som är brun och prickig!

 

 

 

Vad gör jag för feeeeeel??!

 

Av Pernilla - 26 januari 2013 11:21




http://www.genusfotografen.se/?p=2705


Det dök upp en reklamfilm för Budweiser i feeden på en grupp jag är med i.. jag hoppas det går att titta och om det gör det så är en varning på sin plats. Personligen blev jag rejält illamående av att se den.

Det här är verkligheten, såhär ser man på kvinnor överallt i reklam. Som ett objekt som bara duger till en sak.


http://www.facebook.com/photo.php?v=10150462633182407&set=o.300513114503&type=2&theater



Av Pernilla - 26 januari 2013 00:36



SD-politiker antastade kvinna på badhus

 

 

"– Jag tycker att det blev snett alltihop. Jag tycker att jag är orättvist dömd. Det som hände var att jag simmade på badet. Hon och jag kom samtidigt in i kaklet. Jag är ju en sådan vänlig människa så jag klappade henne på bröstet. Hon hade väldigt stora bröst och det ser ju jag, så jag klappar en gång till på bröstet för att de är så stora, säger kommunpolitikern."

 

"– Hon sa att jag skulle ge fan i att ta henne på brösten och att jag skulle ge fan i att behandla henne på det sättet. Det var riktigt överdrivet. Jag har inte ens funderat över att detta skulle kunna påverka min politiska roll, säger han."

 

Sexbrottsstraffad SD:are vägrar lämna partiet

 

"– För mig är det här en skitsak. Varför ska jag lämna partiet? Jag har valts till ersättare för Sverigedemokraterna. Sparkar de mig från partiet blir jag politisk vilde och startar ett nytt parti, säger kommunpolitikern till Expo Idag."

 

"– Jag förstår ju reaktionerna om jag skulle ha våldtagit tjejen, men det var ju i all vänskaplighet som jag klappade henne på brösten. Hade jag varit på en tunnelbana kunde jag lika gärna ha klappat en kvinna på knäet om jag kommit emot henne. Men det får man alltså inte göra?, frågar sig politikern."

 

"– Hon kunde varit lugn. Så hade en normal kvinna reagerat och inte rusat upp som en våldtagen. Hon blev jättearg. Det blev en fruktansvärd jävla uppståndelse. Min tanke är att hon inte tål gubbar, att de är paria och ska hållas kort och börjar de tafsa då ska de sättas dit. Så tänker jag om henne i efterhand, säger kommunpolitikern."

 


Saaaay whaaaat? O.o

Hur klappar man någon "vänskapligt" på brösten?

Vad var det som gjorde att han trodde sig ha rätten att ta henne på brösten för det första?

Han tycker att det är "överdrivet" att reagera som kvinnan gjorde när han taffsade på henne, att det är överdrivet att våga stå upp för sig själv och säga ifrån.

Han fattar inte att det han utsatt henne för är ett övergrepp.

Jag blir så äcklad över att det finns sånna här människor från början, att de sen sitter på positioner lite högre upp gör det bara än mer ofattbart.

(Gubben är f.ö 70 bast.!!)

 

*hjärna imploderad*

 

 

Av Pernilla - 25 januari 2013 20:09


Jag tittade idag på "Drömprinsen" igen.. kunde inte låta bli. Hade tråkigt och ville bara att tiden skulle gå.

Det är många saker i den filmen som känns fel och jag tänkte ta upp en av de sakerna här bara för att det kan vara kul.

Och även om det här är en film "av sin tid" så reagerar jag ändå.. och misstro mig rätt, jag gillar filmen. Jag tycker att den är mysig och underhållande trots sina brister.

 

Grejen jag ska prata om är när Em anländer till Palatset efter att hon har "rymt hemifrån" och hon och Jacob ligger på golvet.

Em gör då lite inviter för att försöka få ligga lite men Jacob vill inte och knuffar bort Em.
 Hon hoppar då upp från golvet och säger något i stil med:

 

"Vet du vad jag tror, jag tror inte att du har gjort det! Du

 

vågar inte! Du är ju för fan inte normal!"

 

Och Jacob svarar typ:

 

"Det är ju du som inte är normal! Du har en enda sak i huvet

 

och du är tjej!"

 

 

 

För det första, vart kommer tron om att det enda killar tänker på är sex?

Och för det andra, varför är flickor/kvinnors sexualitet så tabubelagd?

 

Om sex är det enda män tänker på 24/7 hur fan får de vardagen att gå ihop, vem orkar gå runt och vara kåt hela tiden?

Vart kommer den synen på män ifrån? För att vara lite privat och hänga ut B lite så kan jag med största möjliga ärlighet säga att jag (oftast) vill mer än honom, vad gör det mig till? Och vad gör det honom till?

 

Och för att kliva över till kvinnorna.. vad är det för trams!?

Självklart är kvinnor kåta, självklart vill kvinnor ligga. Varför skulle en kvinna inte vara "normal" för att hon vill ligga? Är det för att bilden av den "rena" dygdiga kvinnan raserar då? Det är som det här hora/madonna komplexet som det pratas om.

Jag är helt övertygad om att de flesta kvinnor är lika kåta som de flesta män. Det pratas inte om det bara för att en tjej som gillar att ligga mycket blir allt som oftast stämplad som en slampa medan en kille som ligger mycket med olika partners får en dunk i ryggen och blir gratulerad för att han är en sån "stud".

Varför detta skuldbeläggande av kvinnor? Varför försöka kväva kvinnans sexualitet? Vad är det männen är rädda för?

 

Det finns såklart flera saker i filmen som jag skrev tidigare och jag bara måste ju ta upp en till..

Den här Dan..

Uuuuueee! >__<

 

 

Vad tror ni? Några tankar?

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards