Alla inlägg under januari 2014

Av Pernilla - 31 januari 2014 22:18


Det åttonde dagen är över! Och jag lever! Knappt ska väl tilläggas.

Det har inte spelat någon roll hur många timmar jag sovit de senaste 2-3 dagarna för jag har varit lika trött när jag vaknat som när jag la mig.

Det har verkligen känts i hela mig, t.o.m under ögonen! (Hur en nu kan känna av tröttheten där)

 

Idag innan arbetet så kom Mio-bilen och stannade till ute på vägen och två arbetsamma karlar kom bärande på min efterlängtade säng som jag köpte för 3 veckor sedan! De lastade av alla delarna och vi tog emot dem och drog in dem i sovrummet där vi klädde av dem och pusslade ihop. Den kunde ju inte ha kommit lägligare än när jag i morgon ska ta en sån jääkla välförtjänt sovmorgon. Och sängen är helt underbar! Jag ligger som gjuten i den! Jag skulle kunna bosätta mig i den och leva ut resten av mina dagar i den, så skön är den!

Och säkert bara för att jag får sova och inte har någon tid att passa i morgon så kommer jag vakna tidigt.. skulle inte bli det minsta förvånad.

 

Och när vi då vaknar i morgon så ska vi packa in en massa skräp i bilen och åka till sorteringscentralen när den öppnar (tippen alltså) och slänga lite mer. Sen styr vi kosan mot Mora där vi ska shoppa lite innan vi åker ut till Vinäs för att packa mera grejor (slänga mera skit) och städa en skvätt.

Blir förmodligen kvar över natten och fortsätter packa på söndagen innan vi återvänder hit igen.

På måndag står ju jobb på schemat igen.. -.-'

 

Men nu ska jag nog säga tack och godnatt för att läsa några sidor innan jag i sann panchis-anda säger godnatt på riktigt och sover.

 

Natti!   

 

 

Åååå jag höll på att glömma!!

Om ni inte har provat Lindths mörka choklad med blåbär så måste ni göra det! Jag skulle personligen kunna äta ihjäl mig av den! :O

 

 

 

Av Pernilla - 31 januari 2014 12:05



Tadatadaaa!!

Sängen has arrived!

160 cm av absolute awesomeness med fast madrass som jag kommer sova som en död i.

 

 

What a truly glorious day.

Sista jobbdagen innan "ledig" helg.

Aaaah.

Av Pernilla - 30 januari 2014 20:43


Nu är det nära, jag kan precis skönja ljuset i slutet av tunneln.

Dag 7/8 är gjort idag och i morgon är det "kortdag" innan jag blir "ledig" lör o sön.

Jag har bestämt att det blir sovmorgon på lördag innan vi drar mot Mora för att packa saker och städa lite.

Så jag blir inte så hemskt ledig iaf..

I dagarna har jag vart hos tandläkaren också! Så nu kan jag stryka den punkten på min "to do list- 2014". Känns skönt. Men nu måste jag dit snart igen istället för att laga ett litet hål plus för att rensa en tandficka. :/

 

Ikväll är jag ensam pga nattjobb så jag ska kika på Reign och knapra lite på en ruta mörk choklad med blåbär. Förvånansvärt gott faktiskt!

 

Smell ya later!

 

 

Av Pernilla - 28 januari 2014 20:11


Idag har jag återigen krigat nere på arbetet. Hade 3 timmar på golvet att se fram emot på kvällen (inte) och hoppade närmast på chefen innan han gick hem för att be om något att göra som skulle hålla mig sysselsatt ett tag. (Det är mest småplock annars och det är gjort på ett ögonblick)

Så jag blev satt att inventera. ^^

Hela mjölkkylen, färskvaruavdelningen och lite annat. En känner sig rätt viktig när en får gå runt med inventeringsdosan och pipa! Och jag höll på i nästan 1 och 1/2 timme så det var mycket tacksamt.

När han sedan kom ner igen vid kl 19 när vi stängde för att se hur långt jag kommit var jag klar sedan lääänge. Han blev rätt imponerad. Höhö.

Duktig Pernilla!

 

Nu har jag då kommit hem och håller i skrivande stund på att grilla kyckling i ugnen och ska slänga in några champinjoner om en stund också. En sallad står och gottar sig i kylen tillsammans med pepsin och i frysen finns det lite efterrätt. En ej LCHF-vänlig efterrätt men den är ytterst liten så det får gå. Har vart sjukt sugen på typ allt med socker i idag. :/

Så det blir lite mys med min älskling ikväll när han kommer!

 

I morgon börjar jag inte förrän efter kl 15 men måste ändå gå upp typ 7 för att åka till tandläkaren. Och det har jag ingen lust med. Särskilt inte som jag ska jobba 3 dagar till innan jag får vara ledig.. det blir 8 dagar på raken det. Puh.

 

Bye bye then.

 

Av Pernilla - 27 januari 2014 09:04


Hmm. Jag kanske var en aningens för snabb med att säga att det var härligt att jobba så mycket som jag gör just nu. Det var ju på den tiden när jag såg tisdagens lediga dag skymta bakom knuten. Igår blev schemat ändrat en smula, min lediga dag på tisdagen försvann vilket innebär att jag kommer att ha jobbat 8 dagar på rad innan jag får vara ledig.

Det känns en aningen tungt att tänka på i denna sekund men det ska jag väl kunna fixa..?

 

Igår var ingen direkt rolig dag att jobba. Tills att jag började kl 13 hade bensin datorn kraschat vilket innebar att det inte gick att tanka öht på större delen av dagen. Inte för att någon blev direkt arg eller så men vilket katastrof!

En datakille kom iaf förbi ungefär en-två timmar innan vi skulle stänga och så funkade det iaf att tanka på trean till sist.

Min älskade B koma och plockade upp mig och Majsingen och så åkte vi hem och gjorde i ordning lite tacos till kvällsmat. Har om det inte redan märkts kört igång med LCHF igen och idag är nog 12 dagen om jag inte minns helt fel.

Det känns bra. LCHF är något som verkligen funkar för mig. Min hud blir renare, mitt hår blir bättre, jag är aldrig hungrig längre eftersom att kroppen hamnar i ketos och jag blir mycket gladare. Hela jag mår bättre av det med andra ord. Sen att det blir lite jobbigt med sockerberoendet under de två första veckorna kan ju vara lite drygt men det är hanterbart. Blir jag sugen så dricker jag ett glas vatten, äter en liten skål med hallon och/eller mango med vispad grädde eller 1 ruta mörk choklad och det funkar. Suget försvinner. Sen att hjärnan måste fantisera om dammsugare, en stor skål lösgodis, semlor och spagetti och köttfärssås är ju en annan femma.   

Det värsta med LCHF tycker jag är frukosten. Jag äter hellre lunch isf med en riktig maträtt. Det är så lätt att bli trött på både ägg och yoghurt.

 

På tal om frukost ska jag nog krypa fram ur täcket och plocka fram dagens middag ur frysen.

 

So long suckers!

 

Av Pernilla - 26 januari 2014 11:28


Hur kan det vara så omöjligt svårt att skölja ur en kaffekopp när en druckit färdigt?

Jag blir galen av sånt här.


 




Det blev Turkisk yoghurt till frukost med mangobitar.

Och när jag skulle sätta in den stora burken i kylskåpet igen så gled den ut och landade på min tå.

AJ!

 

Jag sitter fortfarande i morgonrock och laddar inför arbete kl 13.

Är trött och vill inte det just nu.

Skulle hellre ligga i sängen och läsa hela dagen tills B kommer hem.

Av Pernilla - 25 januari 2014 21:25


Det är härligt att jobba så mycket som jag jobbar för tillfället.

Härligt för plusken och för framtiden men lite jobbigt för sinnet och kroppen. Börjar bli lite trött nu och de få dagarna jag är ledig av 7 räcker inte för att ladda några batterier.

Men jag är tacksam.

Vila kan jag väl göra när jag ligger med näsan i vädret?

 

Känner mig rätt tråkig för uppdateringen kommer inte bli roligare än såhär. Men det är ju bara för att jag har jobbat så himla mycket.

Det har inte funnits tid för att göra något annat än att läsa några sidor ur "Insurgent" innan läggdags. Det har inte varit något vidare fotoväder heller så jag har väl kanske inte gått miste om så mycket.

 

Nu blir det film på tv så jag ska mysa ner mig i fåtöljen under täcket och glo lite innan det är dags att sova.

I morgon ska jag på't igen.

 

Smell ya later!

Av Pernilla - 23 januari 2014 11:47


Kl 7.20 klämtade de ljuva tonerna av väckarklockan idag och det var hög tid att kliva ur det varma täcket, lyfta huvudet från den osedvanligt mjuka kudden och dra på sig lite paltor innan avfärd.

Väl i Mora stack vi in på Maxi för proviantering där jag också träffade på min kära gamla vän K.   

Ut till Vinäs och så drog B till jobbet och jag blev kvar ensam i lägenheten.

Nu har jag packat tre kartonger och rensat ut skrubben i köket och känner mig plötsligt vilsen. Har ingen aning om vart jag ska fortsätta plocka saker någonstans för de finns överallt. Hånandes med ett tjockt täcke av damm som de gömmer sig under.

Blir det kanske bäst om jag spar och packar det som ser viktigt ut och som jag tror ska packas och slänger resten? Det gör väl inget?

Ge mig direktion! Ge mig en karta!

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards