Alla inlägg den 3 november 2011

Av Pernilla - 3 november 2011 12:36


Ignorera inlägget om livsnjutning..

Jag har upptäckt att när man väl är här så finns det inget annat att göra än att städa, städa och städa..

Hittils har jag städat hos fåglar, diskat, plockat, torkat, dammsugit.. När tar det slut?

Problemet är att det är alldeles för liten yta för alla saker som finns här, de flyttas bara runt och runt istället för att försvinna.. Och då har vi ju redan städat och plockat bort en massa och packat ner i kartonger som står nere i källaren. Vad gör vi för fel?


Känner inte alls för det men jag måste nog ta tag i saken och ringa till chefen idag.. måste ju veta.

Uuuuusch.


Har på senare tid insett att jag även måste skaffa internetbank så att jag kan beställa en massa grejer i mitt eget namn och kunna betala direkt ist för att använda B´s kort och ge honom lösa pengar.. han gillar inte lösa pengar.

Har hittat böcker som jag snarast vill beställa, bla. en som hette "We need to talk about Kevin". Tyckte den verkade väldigt intressant! Den kommer ju dessutom snart ut på film.

Blää vad mycket det blev nu då. Har fortfarande inte varit ner på Mora heller och kollat på färg.. Ojoj.



Satt f.ö och tittade på tv igår och så kom det en massa reklamer med smink och crémer och grejer. Tjejerna i reklamerna är så sminkade och retucherade att det inte finns ett spår av vare sig linje eller skuggor i ansiktet. "Du är fin som du är men använd dethär så blir du ännu finare! (och ser inte ens ut som dig själv efteråt).

Tycker att det är så sorgligt när det är "äldre" kvinnor i reklamerna (läs 25-45 åringar) som gör reklam för anti- age cremer, vad fan hände med att åldras med värdighet? Och när man är i den åldern dessutom, behöver man ens tänka på sånt då!?

Varför denna hets efter ungdom, att se ung ut? Jag förstår det inte.

Men det kanske bara är jag, vad vet jag.


Hejsvej i lingonskogen!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards