Alla inlägg under september 2011

Av Pernilla - 30 september 2011 09:03


Usch.. jag känner hur jag vill fega ur och låta det vara som det varit hittills.

Egentligen vill jag ju inte det, det handlar nog mer om min konflikträdsla och tanken på att kunna såra någon annan. Det är så mycket tankar och osäkerhet som far runt i huvudet att jag glömmer bort vad det är jag vill säga.. Egentligen är det ju så jäkla enkelt men det blir ändå svårt.

Jag har aldrig synts eller hörts förut och det är det som är så jobbigt nu, att behöva ta plats för att jag ska få det jag förtjänar. Det har gått 6 månader för christs sake!



F.ö så har även jag som många andra fastnat för wordfeud.. Det är inte heller bra för det blir en sådan press när man spelar det. Oftast lyckas jag få så konstiga bokstäver och när min motspelare har gjort sitt drag så ska man sitta där och nästan stressa ihjäl sig själv och klämma fram ett ord på tre röda för man vill ju inte verka seg och dum i huvet. -_-'


Jaja. min dag börjar snart så jag avslutar här.

Av Pernilla - 29 september 2011 19:36


Alldeles nyss kommit hem från ännu en jobbdag. Dagen har gått fort och smärtfritt, mycket tackvare härliga kunder.


Det har kännts oroligt i kroppen idag och magen har slagit knut på sig självt från och till. I morgon är det lite dagen D över det hela, för i morgon när jag slutat ska jag åka på mitt sista samtal. Det slutgiltiga. Det är då allt avgjörs känns det lite som, när det antingen kommer bära eller brista. Måste vara stark den här gången.

Tänk att det är så lätt att lura sig själv, när man är här läggs ett ludd över allt det dåliga och det ser inte så hopplöst ut längre. Men sen när jag kommer tillbaka till Mora igen så brister det och jag inser hur idiotiskt allt är. Det är lika bra att ta tag i det för sista gången.

Men jag grämer mig för det, hur det än blir förlorar jag nog något.

Kommer jag kunna jobba när det är över eller blir jag arbetslös igen? Går det åt skogen så måste jag bort, då måste jag ta tag i mitt liv och göra något åt det. Det är ju så lätt och bekvämt med det här jobbet..

Och jag vet att man inte ska ta ut något i förskott men det är lite svårt i det här fallet..


Jag svamlar och svamlar. En dag kanske jag berättar.

Av Pernilla - 28 september 2011 22:39


  Hönsägg, kinesiskt dvärgvaktelägg, zebrafinkägg

Av Pernilla - 28 september 2011 22:19


       

Av Pernilla - 28 september 2011 12:02

Tillbaka i byn där det hetaste samtalsämnet är "vi hatar vargen de tar våra älgar", där husen brinner ner titt som tätt (iaf om man bor på Tappudden) och där medelåldern nog ligger på 50+.

FURUDAL. lovley.


Tänk att det ska hända så mkt varje gång jag inte är här..

Men nu har jag iaf landat och efter en instickare på Näcken för att dumpa jobbskor och fylla på med ipren och marabou cyklade jag bort till Emma och ligger nu på mage nere på rummet. Misstänker att Nordlundskan ligger och sover och tänker därav inte avancera upp till övervåningen än på nån timme. Ligger här och mumsar choklad och bloggar lite istället. ^^ Kanske knaprar nån ipren mot värken också.


Mina farhågor besannades angående den silverfärgade vakteln igår när jag återigen fångade in den och höll den mot solljuset för att kolla färgen på stjärtfjädrarna. Det är en tupp. Typiskt. Hur kan man ha sån noll koll att man säljer den som en höna? Borde man inte ha lärt sig att se skillnad på könen innan man börjar odla dem för att sälja? Vilken tur att jag kan tänka så mkt att jag iaf kollade upp det när jag blev osäker. Det finns ju massa forum med kunniga människor att tillgå. Känner mig lurad, fick ju betala "hön-pris" för den och allt. Säkert 300:- för mkt. ;O


Men jaja vad är väl en bal på slottet. Har iaf kontaktat en gammal bekant som jobbar på Rättviksdjurhus (där jag köpte Grå) och de har massor av vaktlar som hon kunde sälja. så jag har förhoppningsvis bokat två hönor. Nu återstår bara att fixa transport till rättvik och tillbaka.. Hmm..


Usch vilken väääärk jag har i magen. Ipren Ipren..


hejsvej!

Av Pernilla - 27 september 2011 21:22

Haha! Ja Marie det funkar från mobilen!

Av Pernilla - 27 september 2011 20:29


Ojoj vad en har legat i idag. :P

Gick upp typ 10.30 och satte mig framför ps3an en stund för att försöka komma vidare i Fallout 3 som är ett mycket frustrerande spel. Vapnen är värdo (så långt jag kommit iaf), ammunitionen tar slut på tre sekunder och eldmyrorna är ju inte riktigt kloka. -_-' 

Efter det gick jag till köket för att diska upp en del av högen som belammrade köksbänken och när jag diskat ungefär hälften gick jag till sängen där B låg och snarkade efter nattjobb och klappade lite på honom. Han brukar egentligen inte sova alls när han kommit hem från nattjobb men han kröp ner nån timme på morgonen när jag fortfarande sov. Han vaknade och vi gick upp och åt frukost. 

Tittade klart på Iron man och såg även tvåan medan vi åt dagens middag som blev ett ihopplock av en massa saker. 

Först körde vi in kycklinglår i ugnen och när de blev färdiga rensade jag dem medan han kokade pasta och stekte trattisar. Sedan i med den rensade kycklingen och några dl av spadet som blev kvar i ugnsformen efter kycklingen, i med en hackad röd spetspaprika, lite kryddor, mellangrädde och cremefraiche. Blev faktiskt riktigt gott!

Jag har alltid varit lite av en fegis när det gäller att komponera ihop maträtter från scratch men det här blev riktigt bra. 


Sen började jag känna mig lite stressad över att behöva åka till Furudal i morgon (har nog lite med min separationsångest att göra) så jag fick lov att dra igång ett projekt för att hålla händerna och huvudet okuperat. Städade ur stooora akvariet som vaktlarna och finkarna bodde i förut som nu fungerat som "bord" till fågelburen och flyttade över höet från fågelburen ner i karet. (oj vad krångligt det där lät i mina öron :P)

Flyttade sedan över all inredning och fångade in finkarna och satte över dem i en transporbur medan jag flyttade över vaktlarna till karet. Tog isär stora buren och hängde in finkarnas gungor innan finkarna själva fick hoppa in. Gjorde ren bottenlådan lite och bar sedan ner skiten i källaren. 


 

Mycket nöjd om jag får säga det själv. :D

Därefter packade jag väskan och nu sitter jag här glad och nöjd. Ser inte direkt fram emot att lämna alla mina grisar här men det är ju alltid bra med jobb. Särskilt som jag inte vet hur länge dethär kommer att vara... kanske inte länge alls är jag rädd. 

Men men life must go on. 


See ya!

Av Pernilla - 26 september 2011 22:02


Idag har vi fått ganska mycket gjort. Ganska direkt jag hade gått upp drog jag på mig lite kläder och hävde mig ut i Vinäs. När man är här tenderar man att mest sitta still, eller iaf inte röra sig lika mycket som när man är i Furudal och jobbar. Kroppen börjar på nåt konstigt vis rosta-ihop.


Efter promenaden kom jag tillbaka med värkande fötter (!?), skornar har inte klämt öht men efter halva vägen bestämde de sig tydligen för att börja. Tack och lov så nöter de inte på hälarna iaf.

Gjorde mig hårdbröd med makrill och tittade på tv en sväng.

B började med tvätten och jag började sedan plocka, städade buren, dammsög, torkade fågelbajs, rullade ut den skänkta butt-ugly mattan som är lika beige som tapeten. -_- som att jag behöver mer beige i mitt liv..


B började rensa trattisar som han och kollegorna från sitt jobb plockat igår medan jag gjorde mat. Kebabkött med röd paprika till en sås av grädde och cremefraiche och ris. Gott faktiskt.


Fick misstankar idag om att silver- hönan kanske är en silver- tupp. -_-' great liksom. Fortsätter att forska i det i morgon då jag blivit tipsad om att alla silverfärgade tuppar inte har mask som min andra tupp men att man ändå ska kunna se att det är en tupp genom ljust rostfärgade fjädrar i baken. Hoppas inte hoppas inte.


Det blev räddningsauktion alldeles innan B skulle åka mot nattjobbet också. En av platysarna har bestämt sig för att mobba den sista av slöjstjärtarna och har slitit loss lite fjäll på sidan så att ett litet sår tittar fram. Startade då det lilla karet så nu simmar han glatt omkring där. Jobbigt.


usch vilket hattigt och dåligt inlägg det här blev men jaja. B jobbar som sagt natt och jag vet inte riktigt vad jag ska fördriva tiden med..


So long suckers!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<<
September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards