Alla inlägg under september 2013

Av Pernilla - 30 september 2013 22:37


Hittade lite bilder i mobilen som jag inte hade lagt över till datorn än.

 

 

Fett med dimma en förmiddag när jag promenerade genom vandrarhemsparken påväg till arbetet.

Går ju inte ens att se över till andra sidan.

 

 

Skämmer bort mig själv med lite blommor när ingen annan ger mig några.

Tog med dem hem från jobbet ikväll. Samtidigt så stödjer jag rosa bandet- grejen. Win win.

 

Och till sist något jag såg när jag och E var i Mora och besökte apoteket nere på gågatan..

 

 

 

"För coola pirater" och "För tuffa prinsessor"

Alltså neeej. Vad är det här?

Okej, jag kan medge att tuffa och prinsessor sällan ses i samma mening men ser ni hur uteslutande det här är? Om man är en unge som inte identifierar sig med någon av dessa då? Vad händer då? Varför har den som är riktad till pojkar pirater på sig och varför har den som är menad för flickor prinsessor?

Varför är den ena blå och den andra rosa?

Om barnet varken är en pirat eller en prinsessa, vad är barnet då? Finns barnet då? Varför ska det vara på det här sättet?!?!??

Låt barn vara barn utan att tvinga in dem i små lådor där det bara finns utrymme att vara på ett sätt om du har ett visst kön och är du inte på det sättet då är du fel.

 

*hjärna exploderar*

 

Av Pernilla - 29 september 2013 22:09


Idag har jag jobbat kortkorttis, bara 2 timmar. :P

Och av bilderna kommer ni dra slutsatsen att vi inte gjort annat idag än att äta mat..

 

 

Brunchen denna förmiddag: Sloppy Joe.

Och det var mummeli!

 

 

Sen till middag blev det Pulled Pork och det fick vi ju lov att prova eftersom att alla tjatar om det överallt.

Det var riktigt gott.

Hade förväntat mig att köttet skulle smaka mycket mer dock.

Blir köpt bbq-sås nästa gång!

 

När jag slutade idag kl 16 så kom B ner och mötte mig och sedan tog vi en liten promenad runt byn för att kolla in utbudet i bygden. Mihi. Såg rätt lovande ut. Får se vad som händer..

 

En tanke slog mig här förut en dag när jag myste runt i min sparkdräkt (onepiece). Hur tänkte egentligen skaparen av detta plagg när det kommer till toalettbesök? En måste ju klä av sig nästan hela plagget för att ens kunna genomföra det. En lucka mellan benen vore ju att föredra. Kanske ska jag skapa mig en egen version och börja sälja?

 

Sen en annan grej.. tittade i en inrednings/hus/gård whatever- tidning nere på jobbet här en dag och bläddrade upp en sida om lampor. Helt sjukt snygga lampor i glas av olika kulörer tills jag sneglade vidare på prislappen. Hujedameja! Jag kanske borde satsa på att bli formgivare/designer till lampor? Jag skulle ju bli miljonär i ett kick! Det är fasen inte billigt att köpa en lampa nowadays. Nog för att de var snygga men de var inte värda så mycket pengar! (mellan 6 och 15000:-) (FÖR EN LAMPA!)

 


Nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till.. orkar ingenting. Har ingen ork alls. Tror dessutom att jag börjar känna mig lite krasslig.. Usch.

 

Hejsvej

 

Av Pernilla - 26 september 2013 15:34


Kom för ganska precis en timme sedan hem från en liten shoppingtur till Mora.

Handlade inte för mer än 800:- men det blev en del iaf, bla två par skor.

Hittade dock inga vinterskor.. det finns en massa snyggt som jag skulle vilja ha men antingen är själva delen där foten ska ner för smal (hallå kalle anka fötter) eller så är skaftet alldeles för långt (såklart med en dragkedja) och det funkar inte på mina trinda små ben. Varför kan de inte göra skor för människora som har tjockare ben? Skor med skaft menar jag då..

Vinterskorna jag har är inte så bra att pulsa i snö med och det får jag ju lov att göra när jag går efter järnvägen så det slutar alltid med att fötterna är dyngsura och skorna fulla av snö när jag kommer ner på jobbet. Och det klarar jag mig väldigt bra utan!

 

Köpte lite nya fleecefiltar till grisarna, plus en mjuk tvättkorg i plast som jag ska göra ett hål i och ha som hölåda eftersom att kanterna är "höga" så räknar jag med att det inte ska bli något spill i själva bolådan.

Lite hö och pellets slank också ner i korgen.

 

Nu har jag hunnit dammsuga, sätta igång en maskin tvätt, diskat och torkat hela köket.

Toppen!

Nu ska jag nog stoppa i mig lite mat och lägga mig och läsa en stund!

 

So long suckers!

Av Pernilla - 24 september 2013 11:28


Som ni vet sedan tidigare är ju jag en sån där som vill tatuera typ hela kroppen. Jag har inte en endaste än så länge men det är ju för att jag aldrig får fingrarna ur och vet vart jag ska börja och vad jag ska börja med eftersom att jag har så många ideér.

Men det finns en låt som är så bra att det inte finns och det är Slipknots "Snuff". Texten är fantastisk och jag skulle så gärna tatuera in en sektion av den men eftersom att hela texten är så bra så får det nog lov att bli hela. Men hur ska det gå till? Vart placerar en den då?

 


"Bury all your secrets in my skin
Come away with innocence, and leave me with my sins
The air around me still feels like a cage
And love is just a camouflage for what resembles rage again

So if you love me let me go,
and run away before I know
My heart is just too dark to care
I can't destroy what isn't there
Deliver me into my fate
If I'm alone I cannot hate
I don't deserve to have you
Ooh, my smile was taken long ago
If I can change I hope I never know

I still press your letters to my lips,
And cherish them in parts of me that savor every kiss
I couldn't face a life without your light
But all of that was ripped apart
When you refused to fight

So save your breath I will not care
I think I made it very clear
You couldn't hate enough to love
Is that supposed to be enough?
I only wish you weren't my friend,
Then I could hurt you in the end
I never claimed to be a saint
Ooh, my own was banished long ago
It took the death of hope to let you go

So break yourself against my stones
And spit your pity in my soul
You never needed any help
You sold me out to save yourself
And I won't listen to your shame
You ran away you're all the same
Angels lie to keep control
Ooh, my love was punished long ago
If you still care don't ever let me know
If you still dont care don't ever let me know"

 


Och jag är ju stor så gott om plats finns det ju, men jag tänker placering och upplägg? HJÄLP!

Av Pernilla - 24 september 2013 00:43


Överväger hårt och starkt att se om Sons

 

of Anarchy från början igen..

 

Hähä. ^___^

 

Av Pernilla - 22 september 2013 21:05


Fy fan i hela helvetet vilken jävla mensvärk jag har haft idag! Helst nu på kvällen innan vi stängde. Hade jag haft citodontabletterna med mig ner på jobbet hade jag tagit allihop utan tvekan. Nu ligger jag och lyssnar på Mustach istället och är arg. Lite rent allmänt sådär. Kan vara skönt att vara arg ibland. Helst när en inte har något som helst att vara arg på utan då det bara är den känslan som kommer med i pms:et.

 

Det har gått bra att jobba men jag börjar bli lite trött nu och pms och all annan skit gör det ju inte direkt bättre. Har en känsla av att jag kommer vilja slita av någon huvudet i morgon. Brukar bli lite jobbigt att jobba med mens, helst när jag har en massa humörsvängningar som följd.

Men än känns det bra. Jag håller mig positiv.

 

Kollegan M kom ner och hämtade mig efter jobbet idag, hon hade med sig "tung gåva" eller vad hon sa och när hon svänger in utanför min dörr säger hon att det ligger två rulltårtor till mig i baksätet och att hon skjutsade mig för att det skulle bli svårt att bära hem. Gulle! Så nu har jag smaskat rulltårta med hallonfyllning och druckit kall mjölk. ^^

Så värt!

 

Fast att jag har jobbat har jag också hunnit skriva en hel del, jag och multitasking! :P

 

Men nu vill jag inge mer så nu ska jag nog trycka i mig lite smörgås och oboy.

 

hejsvej

 

Av Pernilla - 21 september 2013 08:52


 


Får inte nog av sånna här bilder av Furudal.

Det här är vad Furudal är för mig.

Vatten och skogar.


 

Av Pernilla - 18 september 2013 21:21


Jag bara drömmer och drömmer.

Önskar och hoppas på framtiden, den snara framtiden.

Glider runt på hemnet och önskar och drömmer, fantiserar och planerar lite mer.

På senare tid har vi drömt och fantiserat lite mer tillsammans. Verkligen pratat om saker vi vill med framtiden och det känns som att vi kan ha en bra startplattform och vi ska väl förhoppningsvis försöka göra någon form av framsteg ganska snart.

Förhoppningsvis.

Jag är så bra på att planera och fantisera i min egen värld på hur och vad jag vill ha. Värre är det nog när det gäller att sätta det i rörelse i praktiken och därför är det skönt att jag inte är ensam om det.

Jag kan behöva knuffas framåt ibland.

Samtidigt som jag fantiserar så tittar jag på "Hundra % bonde" eller "Bonderoven" som det heter i Danmark och blir alldeles exalterad åt allt han kan göra och orkar göra själv. Han är så fantastiskt duktig! Både när det kommer till att bygga olika byggnader och inhägnader till sina djur samt hur han orkar plantera och plöja och allt vad han har för sig! Helt fantastiskt verkligen! Den största drömmen för mig skulle ju vara att kunna vara självförsörjande och leva på det. Fy tusan så bra!

Jag håller ju redan på och planerar vilka sorters höns jag ska ha i mitt framtida hönshus. ^^

Vilka som är de bästa äggläggarna och vilka som ger mest/bäst köttkroppar och så vidare.

Har ju ända från början drömt om en liten grupp Hedemorahöns men nu vill jag ha både Orpington, silkeshöns och svarthöns. Gärna några stridshöns också! Jamen ni ser ju! Har vart kär i Hedemororna länge men nu har jag också blivit lite förälskad i Orpingtonhönsens runda/bulliga/mjuka kroppar! Googla och kolla om ni inte vet hur de ser ut! De är underbara!

 

Nu ska det visst bli lite Dr Who innan läggdags så jag lägger mina fantasier/drömmerier lite på hyllan. Men bara för stunden!

 

Todeloo!

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards