Alla inlägg under februari 2016

Av Pernilla - 26 februari 2016 23:07


Några bilder ur mitt liv den senaste tiden.


 

Jag och min mor umgicks en dag och tog tillfället i akt att baka bullar som vi och min pappa som kom förbi en sväng sedan fikade på.

 

Kvällen därpå tog jag med mig mamman och åkte förbi kyrkan för att titta på det vackra isaltaret som sågats (?) till för en gudstjänt ute på isen.

 

Ännu någon dag senare tog jag med mig mamman igen och åkte till Tillhedstjärn där lillebror J anglade gädda.
Han hade varken grillkorv eller varm choklad att bjuda på.
Någon dag snart ska jag följa med honom ut och angla jag med! Kanske att jag lyckas ta med mig ett pimpelspö och fiskar lite också.


 

Snutti B som aldrig har klättrat i ett träd tidigare bestämde sig tidigare i veckan för att ge sig i kast med ett av träden på gården.

Upp går det både fort och smidigt men när det är dags att ta sig ner igen så går det lite sämre.

Han grinar och grinar och jag får prata ner honom på marken igen.

Oftast ramlar han ner den sista biten rakt ner i snön.

Han är så otroligt osmidig för att vara katt..

Av Pernilla - 26 februari 2016 22:46


Usch vad jag har blivit dålig på det här.. jag kommer mig liksom inte för. Jag kanske kan skylla på att vi fortfarande inte har något internet (!!) men det vore nog inte rättvist.

I ärlighetens namn har det inte varit nå bra på ett tag och lusten till att skriva här har då inte funnits. Vem vill i ärlighetens namn läsa om en massa tråkigheter?

Det har vart svårt att känna sig positiv till någonting när allt verkar jobba emot en och det enda som sker är en massa skit. Bilen är skit och det verkar ska vara något krångel med den mest hela tiden.

Ekonomin hade kunnat vara bättre och en stor del av stressen jag känner och har känt den senaste månaden beror mycket på att jag blivit van med att ha en liten "säkerhetspeng" och nu inte har någonting alls i princip sen vi köpte huset. Jag försöker intala mig själv att det kommer lugna ner sig lite på utgiftsfronten då det de senaste två månaderna vart kostnader som inte kommer komma igen men det har vart svårt. Jag behöver bli överbevisad med att jag kommer klara det innan jag vågar tro på det och kan slappna av. Och det är svårt att försöka se ljust på livet när allting ska vara så svart som det varit. Jag kan inte ens försöka just nu.

Sedär, nu blev det ett sånt där tråkighetsinlägg iaf. Ugh.

Av Pernilla - 4 februari 2016 11:40


Igår började dagen tidigt och när klockan slog 10 så körde jag in och parkerade på en gård i Sörboda för lite äventyr i skogen.

Kl 11 stod hästen selad och förspänd framför släden, hunden var nerpackad i sin "åkpåse", matsäcken säkrad och sittplatserna noggrannt klädda med filtar och fårskinn. Vi hoppade i och så for vi iväg!

Alltså lycka! Det finns inte mycket som slår den kompakta tystanden djupt inne i skogen eller ljudet av medarna som glider genom snön och den gamla träsläden som knirkar och gnäller i gupp och svängar.

Jag gissar att vi tuffade på rätt duktigt i 2 timmar innan vi hade tagit oss högt upp i skogen till en vändplats som badade i solsken och där gjorde vi ett stopp för att låta hästen vila och mumsa på lite hö medan vi fikade smörgåsar och drack varm choklad och hunden släpptes lös och drog några tokvarv i snön. 


   

Fina, starka Tora.


Det gick ganska trögt medan de fortfarande var några minusgrader men när det var dags att vända tillbaka gick det mycket smidigare och jag tror att graderna hade klättrat ner i -2 vilket gjorde att släden gled mycket enklare på snön och Tora behövde inte ta i lika mycket längre. Och eftersom att det var meningen att det skulle vara jobbigt för henne fick hon svettas lite mer när vi väl kom tillbaka till Sörboda igen då S styrde upp bakom huset och upp för en jättebrant backe som kändes som om det aldrig tog slut. Det är lätt att känna sig ödmjuk inför styrkan hos dessa fantastiska djur och Tora var inget undantag. Så duktig!

Väl uppe på toppen vände vi och åkte neråt igen där vi fick se två älgar inne bland träden.

Det var så roligt att få vara med och jag hoppas definitivt på fler gånger! Dessutom hade vi en himla tur med vädret och hade solsken under hela färden.

Var hemma till 14.45 och då var det bara att hoppa in i duschen och kasta i sig något att äta innan det var dags att göra några timmar nere på arbetet. Somnade riktigt gott kan jag ju säga. 


 

Middagsgäster uppe vid krubban där vi häller pellets.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards