Alla inlägg under april 2014

Av Pernilla - 30 april 2014 12:04



     

Av Pernilla - 28 april 2014 11:51


Jag hade en sån "grand plan" för den här dagen då jag skulle vara ensam hemma. Lillasyster åkte hem i lördags efter 7 nätter på vår soffa och idag jobbar B långdag vilket skulle ge mig all tid i världen med att plantera om paprikaplantorna som håller på att växa ur sina små krukor i de nya, turkosa hinkarna vi fyndade på Dollar.

Jag har spenderat 30 minuter ute på baksidan med att kratta ihop två stora högar med löv och solrosfröskal som ska skyfflas ihop och slängas på en släpkärra när hyresvärden vill svara i telefon och komma hit med sagda släpkärra.

Jag passade också på att hänga ut tvätten  på torkning men när det blev dags att sprätta första jordpåsen satte mensvärken från underjorden käppar i mina hjul.

Jag har så fruktansvärt ont i dag att jag förmodligen kommer krypa ihop i fosterställning i sängen och moffa choklad istället för att plantera.

Och vad ska det vara för mat idag? Ingen aning. Orkar inte ens tänka på det.

Har jag tur så har inte korvsnutten som ligger i kylskåpet hunnit surna än och så har jag en påse färskpotatis.

Av Pernilla - 21 april 2014 22:58



   


Ejheden.

             


Hem och grilla efter några timmar i skogen.

     


Ut på en liten tur igen mellan Bruket och Näset.

           

Av Pernilla - 21 april 2014 08:58


I lördags drog pappan till Norge så från fredag kväll har lillasyster vart hos oss och stannar förmodligen veckan ut. Vi har inte riktigt fått någon klarhet i hur länge han tänker vara borta någon av oss så vi gissar lite! :P

Vi har inte gjort så hemskt mycket avancerat de senaste dagarna. B har jobbat natt hela helgen så vi har vart helt själv i lägenheten vilket såklart betytt att vi moffat godis och tittat på film.

Vädret är fint och solen är så varm att myggorna vaknat och vi redan fått våra första myggbett.

Uscha!

 

Nu sitter jag ensam vid bordet, förste kvinna att stiga upp, och väntar på att de andra ska göra mig sällskap för nu är jag frukostsugen!

Vi ska förhoppningsvis hitta på något idag och hade det inte vart röd dag så hade vi hoppat in i bilen och styrt kosan mot Mora för lite välbehövlig shopping.

Jag behöver inhandla några hinkar till paprika och tomatplantorna att plantera om dem i plus att jag skulle vilja titta på lite pallkragar för att kunna bygga permanent utebur till grisarna för deras sommarvistelse på gräsmattan.

Men det går inte..

 

Mot kvällen ska vi iaf grilla lite kyckling, champinjoner och majskolvar som legat i grillolja och dragit i sig hela natten! Mummeli!

Nej nu måste jag nog gå och sparka på någon så att jag får sällskap till frukosten!

 

So long suckers!

Av Pernilla - 17 april 2014 09:13


Igår när jag kom hem från jobbet var jag helt slut. Jag visste när jag satt med makaron/köttfärs-skålen i famnen att jag skulle stupa i säng direkt jag ätit upp. Klockan var 23 när jag la mig i sängen med grusiga ögon och en trött skalle.

Men när jag väl låg där så började såklart tankarna att snurra. Jag kan liksom inte låta bli att fantisera lite om framtiden sådär ibland och det var ju så klart vad jag gjorde denna kväll. Vaktlar, höns, slaktkaniner och trädgårdsland snurrade runt i huvudet och jag kunde se min framtida gård framför mig med en Leonberger som såsade runt lös på gården. B kom till sängs och efter bara en liten stund började han så klart snarka lite lätt sådär och då var det ju stört omöjligt för mig att kunna somna. Stress, stress. Sen blev jag kissnödig, kravla mig ur sängen och in på toan, tillbaka ner i sängen igen och så var jag plötsligt törstig istället. Kravla mig ur sängen och in i köket. Tillbaka ner i sängen och så var jag kissnödig igen! ARGH! Kravla ur sängen och göra mitt, för säkerhets skull in i köket och hämta något drickbart för jag skulle ju uppenbarligen bli törstig igen. Mycket riktigt, hinner knappt i sängen förrän munnen kändes torr som en öken. -_-'  Och sådär höll det på tills jag tvingade mig själv att somna en stund senare.


Nu ska jag snart kliva i jeansen och sedan ta mig ner på byggden för att göra en dag nere bakom kassan.


So long!

Av Pernilla - 15 april 2014 16:36


Det går framåt för mina små paprikaplantor!

Det är alldeles snart dags att införskaffa några hinkar att plantera om dem i så att de kan fortsätta växa och frodas! Och förhoppningsvis bära mig en massa fina frukter!


 


Testade att sätta några körsbärstomatfrön idag tillsammans med B så får vi se hur och om de lyckas ta sig! Det hoppas jag såklart. Härligt att ha hemodlade tomater till salladen hela sommaren! Känner att det här med odling är min grej. Jag behöver som jag sagt så många gånger förut en gård med plats för djur, samt några land och ett växthus att odla i!

Himmel så underbart!

Tycker att det kan dyka upp lite mer lediga hus i Furudal på hemnet så att vi kan köpa ett så att jag kan få dra igång med alla min planer!

Jag drömmer om fläskvaktlar och höns ^^ Mimimii.

Av Pernilla - 13 april 2014 16:52


     

Av Pernilla - 11 april 2014 09:44


Igår hade vi spa-dag här hemma i vardagsrummets bekvämlighet när vi hade en dag ledigt tillsammans.

Inhandla balja, fotfil, fotsalt och fotcréme som avslut. Medan fötterna låg i blöt mumsade jag glass (som var efterrätten till dagens middag, renskavsgryta) och när de var tillräckligt uppblötta och uppmjukade blev de filade av bästa B som tog god tid på sig. ^^ 

Jag återgäldade såklart handlingen när har var färdig med mig.


Annars har det int hänt något speciellt. Det har vart grått och regnat vilket har avspeglat mitt humör ganska bra och jag har tampats med huvudvärk i några dagar nu. Har ingen lust med något alls men blir alldeles spattig av att bara sitta stilla och inte göra något alls.


I morgon är vi ledig tillsammans igen så då ska vi ut och gå en sväng! Tanken är att vi ska följa järnvägen mot Östanvik för att ta en titt på "mitt" hus som ligger alldeles bredvid järnvägen. (Nordvik, en gammal bangård där rallarna som jobbade på järnvägen sov förr i tiden)

Det ligger helt underbart! Alldeles ensamt en bit in i skogen vilket betyder att det är 0 grannar. Precis i min smak med andra ord!


Nu ska jag nog sjunka ner på soffan en stund och kanske läsa lite eller kika på det senaste Greys Anatomy som kom idag.


Hejsvej

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards