Alla inlägg under september 2014

Av Pernilla - 30 september 2014 22:54


Urk.

Upp klockan 7.15 och hoppa i lite paltor innan bilen gick vid 8. In till Mora och sitta och vänta i 20 minuter innan vi fick åka in genom dörr nr 1 och få bilen kollad.

3 fel hittade. Hjullagret på vänster fram har med största sannolikhet skurit sig. Livrädd hela vägen hem att däcket ska låsa sig och bilen stanna mitt i skogen någonstans.

Glömde såklart kameran hemma, mycket bitter över detta faktum när vi kom till Skattungbyn och får syn på världens finaste höst-ek på en kulle i allehanda höstfärger med ett tunt lager av gyllene sol på sig. Ännu lite bittrare när vi kommer fram till en fårhage liggande i både sol och skugga med frost i gräset och alla fåren samlade närmast vägen, en med stora halvmåneformade horn allra längst fram. Två magiska fototillfällen och ingen kamera i sikte. BITTER.

Morgonsol överlägset bästa ljus att fota i enligt mig.

 

Nu sova efter två timmars omkringklampande i skogen tillsammans med M och J tidigare idag.

Hjälpte till på projektarbete, jag som notarie och M med måttbandet i högsta hugg.

Har inte sovit middag och känner mig en aningens trött i skrivande stund.

Borsta tänder, snorta nässpray och sedan ner under täcket.

 

So long.

Av Pernilla - 30 september 2014 20:17


     

M mäter träd.


 

Av Pernilla - 29 september 2014 11:42



     

Av Pernilla - 29 september 2014 09:49



 

Av Pernilla - 29 september 2014 08:40


   

Av Pernilla - 28 september 2014 22:15


Blev inte mycket vila inatt kan jag säga. Blev dålig i magen under natten och fick lov att springa fram och tillbaka till toaletten ett antal ggr innan jag fick sova riktigt. Och när jag väl fick sova djupare så hade vi en tid att passa så det blev inte att sova länge heller.. Jag tycker ju att jag hade förtjänat det.

Men vi tog oss iaf upp vid 9.30 och slängde på oss lite kläder innan svärmor med karl kom förbi vid 10.30 De skulle nämligen följa med oss på en grej och låna oss lite av sin "expertis". ^____^

Och jag är mycket nöjd över resultatet för nu hoppas jag sannerligen att det ska hända grejer framöver! Känner mig så PEPP!


När vi kom hem igen blev det dags för brunch eftersom att vi inte hunnit/kunnat stoppat i oss någon frukost på morgonen.

Och eftersom att vi blev bjudna på mat igår så gjorde vi gårdagens mat som vi planerat idag till brunch istället.

 

Eget vitlökssmör såklart!


 

Resultatet!
Tomatsoppa med mozzarella och till det toast med vitlökssmör och två sorters ostar!

Otroligt gott och mättande!

Känns skönt med lite vegetariskt emellanåt .

Har bestämt att vi ska försöka få till iaf 2 vegetariska middagar i veckan.

 

Annars har det inte varit så mycket mer idag.

Jag har haft mensvärken från underjorden och nu på kvällen har vi åkt förbi kyrkan och fotat lite.

Får se om jag lyckas få upp någon bild sen.

 

Natti!

Av Pernilla - 28 september 2014 22:05


Vädret var hyggligt om än blåsigt och jag kände en sådan längtan efter att fotografera lite så så blev det. Vi åkte till Tillhed och plockade upp Majsingen och sedan åkte vi till Dalfors för att göra ett besök på Vindkraftsparken för lite fotografering. (från min sida då)

Det var lite blåsigt kan vi säga. :P

Det går inte ens att beskriva hur stora vindkraftverken är men du blir rätt liten när du står långt under de stora roterande bladen som hummar i takt med vinden!

 

      

Utiskten är rätt spektakulär!

 

 

Därefter åkte vi tillbaka till Tillhed igen där det bjöds på kolsvart grillraket som M hade grillat innan vi plockade upp henne samt chokladmuffins till efterrätt.

Passade såklart på att fota katterna lite, Simba gör sig otroligt bra på kort!


 

Smulan är så svår att få bra fokus på! Eftersom att hon är svart flyter alla "kanter" i ansiktet ihop till en enda massa och kortet blir en aningen suddigt iaf.

Jag älskar hennes lilla grisnos!


   

 

Ja det är samma kort som ovan men i svart/vitt.

Tycker personligen hon gör sig bättre i den kulören.


   

Vi stannade resten av dagen och ända till klockan var nästan 23 innan vi drog oss hemåt.

Innan hann jag klämma några cider med M samt två små glas Dooleys.

Det var mycket trevligt och vi satt länge och bara skrattade och pratade i stearinljusens sken.

Så otroligt mysigt!


 

M.

Av Pernilla - 25 september 2014 19:00


   

Jag älskar detta hus!

Det ser lite spöklikt ut och jag har för mig att det förr i tiden användes som ålderdomshem, nära kyrkan och bra så jag skulle ju inte bli förvånad om det spökar där! ^_^

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards