Alla inlägg under maj 2012

Av Pernilla - 31 maj 2012 09:03


... tillbaka på jobbet.

Jag vet inte riktigt vad jag känner.. nervös spänning kanske? För jag både vill tillbaka och inte. Mest tillbaka för att jag vill tjäna pengar men också liiiite inte för att Fall Out: New Vegas var så otroligt roligt att jag bara vill spela det rakt igenom! Men sen vill jag nog mest jobba iaf för att B ändå åker tillbaka till Mora idag och nog blir borta i närmare en vecka.. om jag inte på något mirakulöst vis är ledig i början på nästa vecka och kan åka dit i kanske 2 dagar. Får se får se..


Viktnedgången verkar ha stannat av en skvätt.. (kanske beror på mitt fuskande, vad vet jag? ;P) så från och med idag ska jag "nolla". Det betyder att man knappt äter någon ynka kolhydrat öht och det ska få en snabbstart på viktminskningen igen.

Det är så orättvist att karlar går ner mycket snabbare än kvinnor. B har gått ner dubbelt så mkt som mig.. ;(

Jag ligger nu på -10 kg iaf och det är ju fint och sådär men jag vill också ligga på dubbelt så mkt.. eller kanske tredubbelt eller fyrdubbelt.. ja ni hajar, jag är ju inte den som vill att det ska ta tid.


Frukost: 3 kokta ägg med majonäs

Lunch: 2 kycklingklubbor med bea

Middag: 2 kycklingklubbor med bea               <----------------- sådär ser dagens matchema ut.


Nu: Frukost!

Av Pernilla - 29 maj 2012 15:31


Har efter många års väntan upptäckt att jordnöstsmör är gott som snask när man är sugen som lchf:are. tummen upp! (det är alltså inget vanligt då det inte finns något socker i det)

Jag vet också att det är lite tomt på inlägg just nu men B är här så vi tar igen för lost time. ^^

Kommer tillbaka lite mer på allvar när han lämnat mig igen.. eller om det inte mot förmodan skulle hända något riiiktigt spännande som jag bara måste skriva om.

Av Pernilla - 27 maj 2012 17:36


Idag har det varit ännu en toppen dag!

Fia kom hit till ungefär hmm ja vad ska jag gissa på... kring 12.00 tiden kanske och vi satt på altanen ett tag och bara njöt av det fina vädret. Pappa kom förbi på sin genomresa och dumpade lite trädgårsspadar, räfsor och en såg och så fort han åkt kastade vi oss över sågen och gav oss på en av rosenbuskarna. De har egentligen inte ens förtjänat att kallas "buskar" för jag skulle inte kalla det där för en buske.. några lååånga spretande grenar fyllda av taggar och några enstaka gröna blad. Nejdu, den fulaste rök på direkten och den andra sparar jag nog så att det iaf finns något på baksidan som blommar.


Därefter knallade vi ner till Näcken där vi köpte oss en varsin Daimstrut och något drickbart och sedan satte vi oss på en bänk i skuggan alldeles intill vattnet och njöt lite mer.


 


Vädret är ju så ljuvligt för tillfället att jag inte ens vill tänka på de kommande dagarna då jag både hört och sett att det ska bli allt annat än fint.. vad är det för stil?

Nåväl. När vi satt i oss glassarna tog vi av skorna och följde den grunda delen av vattnet bort mot Stensudde där vi fann en brygga som någon ankrat vid några träd och där stannade vi en stund och bara fans.

Alltså Furudal, det ÄR natur. Inget annat än vatten, vatten, vatten och sen skog. Finns inget bättre! Finns inget som är finare än vad Furudal är.


Vi följde så småningom en slingrande stig efter strandkanten och kom strax upp på tågbron igen innan vi åter var hemma hos mig.

Hon åkte för kanske 2 timmar sedan och sedan dess har jag legat på soffan inne i svalkan och läst ett par rader.

Jonas kom förbi tidigare och lämpade av "Sagan om ringen"- triologin på bok som jag ska sätta tänderna i sen när jag är klar med HP.

 


Nu återstår nog bara att vänta på B men jag tror att magen är lite hungrig så det är kanske bäst att jag stoppar i den något också.. När det blir kväller och fåglarna ska in får jag bädda om i sängen.. men först hämta tvätten som hängt ute och torkat i värmen.!


(de utlovade bilderna från gårdagen kommer senare!)


Hejsvej!

Av Pernilla - 26 maj 2012 23:04


Idag har det varit en bättre dag. Jag har haft fullt upp hela tiden och inte haft tid att tänka på så mycket annat.

Fia kom vid 13.30 tiden ungefär och tillsammans försökte vi få lite ordning på rosenbuskarna som stoltserar på bakgården kring rönnen. Eftersom att jag fortfarande är lite invalidos så fick hon sköta tången och klippa bort alla döda kvistar så samlade jag ihop dem och bar in dem i skogen på en begynnande liten "komposthög".

Solen var varm och härlig och emellanåt satt vi i en varsin fåtölj på altanen och tittade på fåglarna medan vi smuttade på iskall pepsi-max. (det bästa med pepsi-max är att det inte innehåller några kolhydrater så jag får dricka det!!)

Det enda den kan ställa till med är att få igång insulintjofräsen så att man blir hungrig oftare, men det problemet har jag iaf inte haft hittills.


Pappa kom förbi några timmar senare och vi beslöt oss för att äta pizza så han for iväg till campingen och kom tillbaka 20 minuter senare medan vi dukade fram lite i köket. Efter pizzan och en massa snack om Ozzy- konserten han och Jonas varit på åkte han igen och jag och Fia packade en ryggsäck med pepsi och systemkamera och gav oss ut på en liten promenad ner till sjön. Fotade en massa och sedan promenerade vi vidare till båtklubben där vi satt och njöt i solen en stund på den nybyggda bron.

Sedan vände vi hemåt igen och fortsatte med att försöka rensa lite i landet på baksidan. Samtidigt hittade vi några daggmaskar som vaktlarna fick äran att smaska på, vilket de blev mycket glada över.

Därefter tog vi en varsin glass och sedan satte vi oss återigen i fåtöljerna och myste i solen till klockan blev närmare 21.00 då hon hjälpte mig att dra in buren igen innan hon packade ihop sina saker och hoppade upp på mopeden för att styra tillbaka till Östanvik.


Sedan dess har jag hunnit ta en dusch men eftersom att jag inte pallade att klä på mig igen vandrade jag inte heller bort till Emma som ikväll hade huset helt för sig själv. Orkade helt enkelt inte efter en heldag utomhus med en massa trädgårdsarbete. Är alldeles slut nu och det blir nog inte många avsnitt av McLeods daughters innan jag somnar.


I morgon kommer B och tillsammans kommer vi vara lediga ända till på torsdag. 4 dagar tillsammans kommer bli fint.

Det gäller att fokusera på allt det bra.

Hen är inte värd mer än skiten under mina skor.

Och det är det jag måste komma ihåg och inte gå runt och slösa bort min tid på sån skit. Fokus!


Ska försöka att få till lite bilder från promenaden i morgon. Har för mig att man måste installera något program för att få över bilderna från kameran via sladden. Får se hur pass teknisk jag är i morgon. Så bilder kommer så småningom.


 

Av Pernilla - 26 maj 2012 11:30


Jag vet inte om jag orkar göra någonting alls idag.. jag har inte lust, ingen ork, inget driv och absolut inget intresse.

Jag vill bara vara ifred med mitt tomma hjärta och huvud. Det känns som att jag är väldigt ensam just nu.. Vart tog alla vägen?

Jag vill bort och lämna allting bakom mig idag. Slippa bli påmind.. Bara bort bort bort. Långt bort där avståndet från allt inte gör ont längre.

Jag behöver lite kärlek men har ingen att hämta, iaf inte idag. I morgon kanske..


Varför kan inget hända?

Av Pernilla - 25 maj 2012 18:32


Idag gick jag ner för att handla... det skulle jag inte ha gjort.

För vem om inte det vidrigaste krypet jag någonsin haft oturen att behöva komma i kontakt med vandrar in genom dörrarna när jag står där och väntar på att få betala.

Jag visste ju att den här dagen skulle komma men en evighets lång tid skulle inte ha varit nog med tid ifrån denna amöba, detta ryggradslösa kräk. Helst av allt ville jag egentligen lägga benen på ryggen och springa därifrån som det lilla barn jag en gång var.

Magen gjorde en volt när jag fick syn på denna "människa" men jag är otroligt stolt över mig själv att jag kunde behålla lugnet och ta tid på mig att bli färdig.

Men det här förstörde iaf min dag och jag vet inte riktigt hur jag ska känna just nu. Helst av allt vill jag gråta, bara gråta och släppa ut det som åter byggdes upp på insidan. Och jag insåg plötsligt att det inte längre känns så svårt att berätta för *****, för han förtjänar att veta. Det är honom det har känts svårast att närma sig med det här, men det är väl dags.

Det kanske kan bli en liten förändring då.. man ska ju inte hoppas för mycket då jag redan varit med om besvikelser via dethär, sånna jag trodde skulle stå på min sida som inte gjorde det. Man ser väl det man vill se antar jag.

Nej jag ska väl inte älta men jag kände att det behövdes skrivas lite om det för att få utlopp för känslorna som drivit omkring i mitt förvirrade huvud efter händelsen idag.


Av Pernilla - 25 maj 2012 10:57


I morse när jag studsade in i duschen för lite tvagning råkade jag av en händelse titta mig själv på magen och se där fans ännu ett blåmärke. Ungefär 10 cm långt och nästan lika brett. Inte illblått eller så men lite lilablått och sen tunnades färgen ut i kanterna. Det verkar som om jag hittar mer och mer "skador" ju mer jag tittar och i ärlighetens namn har båda axlarna och nacken känts lite stela de senaste dagarna. Men det kanske inte är så konstigt heller med den smällen de fick ta. Låret ovanför knät som är lite blått känns som om det har träningsvärk. . urfånigt. Men jaja nu ska vi inte bara vara negativa för tummen verkar hålla på och ge med sig nu! Inte alls lika stram och stel som igår men jag kan fortfarande inte riktigt använda den.. kan inte lägga så mkt tyngd på den men iaf mer än vad jag kunde igår. Så det är nice.

Lyckades ensam få ut buren på altanen iaf utan att behöva använda höger hand nämnvärt. Så det känns fint.

Nu har jag smort in mig i solskyddsfaktor och smällt i mig lite rest-frukost och har sedan en timme tillbaka setat i skuggan ute med fåglarna och läst läst läst. (i väntan på att solen ska vandra runt knuten)

Ska nu fortsätta med att vänta på att Fia ska komma hit efter skolan och sedan ska vi nog bege oss ner på Furudal en sväng och handla något att göra til middag.. kanske skulle passa på att grilla nu när vädret är så fint? Får se vad hon tycker sen.

Saknar min B lite och tycker att han kan komma hit och kramas..   


Av Pernilla - 24 maj 2012 19:33


Har haft en rätt fin dag idag. Solen har ju strålat så hemskt att mina ben blivit röda som på en kräfta.. -.-'

Mamma dök upp runt 13 nångång kanske och vi satt ute på altanen ett bra tag och stekte lite i solen (därav de röda benen som var det enda som stack ut i solen), klunkade vatten och pratade.

Sedan föreslog jag att vi skulle knata ner till Näcken och köpa en glass så då gjorde vi det. Satt utanför på "ljugarbänken" och smaskade medan chefen kom åkande och sedan slog sig ner hos oss för att prata lite. Mycket trevligt.

Satt där i minst 1 timme tror jag innan vi tog vägen genom vandrarhemsparken och doppade tårna i vattenbrynet, inte alls så kallt som man kunde tro! Sedan blev vi utskällda av föreståndarinnans Kingcharles spaniel Sluggo och blev erbjudna att ta en kik inne på det renoverade vandrarhemmet så det gjorde vi. Mkt fint var det där inne och alla rummen har sin egen färg! Skitmysigt!

Fortsatte hem igen och sedan hoppade mamma på cykeln och trampade hem till sig igen medan jag åt lite mat och sjönk sedan ner i HP och läste lite igen.


Nu ska jag kolla igenom Jotex efter något fint hade jag tänkt! :D hiih!

Lönen kom nämligen idag! :D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards