Direktlänk till inlägg 23 juni 2016

Ledig.

Av Pernilla - 23 juni 2016 15:12


Idag är jag äntligen ledig efter 6 intensiva dagars arbete med allt vad det innebär på vår lokala, lilla Ica-butik.

Semestern är så nära nu att jag kan känna den i luften! Jobbar i morgon några timmar på självaste midsommarafton och sen har jag helgen där ledig och på måndag är det S.E,M.E.S.T.E.R Jag tänkte skriva en checklista på allt vi ska göra under de tre veckorna så att vi inte "råkar" missa något. Det är såklart en massa grejer på huset och gården vi ska göra som jag tidigare nämnt och det ska bli så kul! 

 

 

 

Idag har jag tagit mig an det mesta av det praktiska här hemma vad gäller tvätt, disk, dammsugning, planterat blomman riktigt i ampeln samt planterat kryddor i kruka. Gräslöken tänker jag att jag ska gräva ner någonstans ute på gården så att den kommer tillbaka år efter år med fin gräslök till mina sill och potatismiddagar. 

 

Tomatplantorna står tillsammans med druvgurkorna ute på altanen och insuper lite solsken vilket jag också gjort en stund så jag kommer förmodligen bli som en tomat själv i ansiktet innan dagen är färdig. Jag har såklart inte tagit mig tiden att smörja mig innan..

Sprang runt på gården en stund och fotade lite, slänger in några bilder här i texten. 

 

 

Insektshotell som jag ju fyndade på Rusta härom veckan.

Det har flyttat in en liten mal i ett av hålen där uppe, success!

Den sitter så fint hos lupinerna på den sneda lilla björken.

 

 

Och i vår fina snöbollsbuske hänger fågelbaden som jag köpte på vivara.

Älskar dem!

 

Börjar bli en aningen hungrig nu så det är väl kanske dags att sno ihop lite mat, ikväll liftar lillasyster med B hem och stannar hos mig hela midsommarhelgen. B, han har nattjobb hela helgen och sover i Mora. Vi ska kalasa på jordgubbstårta med maräng är det tänkt och titta på en massa skräckfilmer som S har med sig.  Todeloo!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards