Direktlänk till inlägg 13 juni 2016

Mamma mia!

Av Pernilla - 13 juni 2016 21:18


Jag hade tänkt att det här skulle bli en slödag, alá ligga på soffan större delen och inte göra ett skit, men så blev det inte.

Vi fick ett ryck mitt på dagen där någon gång och bestämde oss för att nu var det på tiden att kaninorna faktiskt flyttar ut och så blev det.

Tackvare gårdagens hagbyggande och studsande upp och ner från hukande ställning till stående om och om igen runt hela hagen har gett mig en sån hemsk träningsvärk i låren. Både på utsida och insida. Att gå i trappor är en jäkla bedrift i sig. Fy fasen!

Iaf så bar vi över den stora, otympliga kaninburen till hagen och flyttade om några av kompostgallren för att göra en öppning för den, lagade taket lite provisoriskt med att lägga tillbaka två av de tre plankorna jag dragit bort och sedan häfta fast dubbelvikt presenning för att hålla torrt vid regn. Fram mot hösten får vi göra om det till något mer hållbart men jag tänker att det ska funka under sommaren. In i huset och till kaninrummet där jag tömde buren på allt och bar ut till hagen och gjorde iordning i uteburen med spån, hö och vattenskål. Stoppa ner kaninorna en stund och stänga in dem där för att få dem att förstå att det är där de ska bo nu. Det låter kanske inte som mycket men allt det här tog flera timmar och jag hann t.o.m bränna mig lite på armarna.

 

 

Lyckliga kaninor.

 

 

Såhär ser det ut vid trappen och bron upp till huset. Helt öppet och så vill jag inte ha det.

Så på torsdag när vi far på shoppingtur hoppas jag att jag ska kunna hitta några fina spaljeér i trä att spika fast här. (Och den där lilla "trappen"/stegen förstår jag inte alls meningen med..?)

 

I morgon är det jobb på schemat igen efter tre dagars ledigt och i ärlighetens namn ser jag inte fram emot alls. Men jag kan trösta mig med att jag bara jobbar 9 dagar till och sen är det semester! Känner mig så taggad på att kunna börja fixa nere i gillestugan!

När jag kommer hem i morgon ska jag skura ur bottenlådan till inneburen med ättika och sen börja planera för att få hit lite vaktlar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards