Alla inlägg under december 2012

Av Pernilla - 28 december 2012 11:52


Idag ska jag jobba kort dag.

Idag hoppas jag att posten kommer med post till mig.

Idag hade jag velat åka till Mora eftersom att jag anser att jag fick alldeles för lite tid med B under de 1 o 1/2 dagar han var här vid julen. Typ ingen tid alls då jag träffade honom på kvällarna egentligen för på dagen var jag ju i Orsa.

Usch.

Det känns inte tillräckligt nånstans och jag behöver mer. Jag kräver mer!

Men han jobbar och här sitter jag fast och på måndag är det nyår som ska spenderas hos Emma. Det finns ingen tid till nånting. 

 

Om inte jag får post kommer den här dagen ha vart helt onödig. 

Skit allting!

Av Pernilla - 27 december 2012 10:54


Varför är jag så trött?

Som det känns nu skulle jag kunna sova hela dagen..

Fia har sovit över och vi har tryckt i oss en massa överblivet godis och tittat på film, kom inte i säng förrän 2 och nu är jag redo att kasta in handduken igen. Fy vad jag är trött!

Men nu blir det nog frukost för hungrig är jag också och sen får vi väl se vad som händer..

 

Fick en sådan oerhörd lust att titta på Drömprinsen - filmen om Em också.. vet inte ens hur jag kom att tänka på den men ska be som har riktigt internet försöka fixa hem den. ^^

 

Tjohej.

Av Pernilla - 25 december 2012 22:51


       


Bästa julklappen som finns.

WWF- lyktor ftw!

Fick denna av min finaste   

 

Annars har jag fått 1 miljon chokladaskar, pengar, raggsockor, kokboks-hållare, hushållspappershållare, lotter och en kalender vilket betyder att jag nu har två, är det någon som vill ha en rosabandetkalender?

Det bästa med julafton (bortsett från klapparna) är tamejfan maten!

Det är en dag när man inte behöver tänka ett förbannade dugg på hur man ser ut och slipper oroa sig över att folk ska se hur mycket mat som går i en. (för de som bryr sig om sånna banaliteter menar jag såklart)

Vilket jag ju såklart inte gör.. så ofta.. okej men bara när jag sitter ute i allmänheten och spänner i mig.

Men jag är tjock så ja det går i mycket mat.

 

B har lämnat mig idag och själv ligger jag i sovrummet och tittar på den fina lyktan jag fått av honom.

Tycker det är en riktigt jysst gåva, den är inte bara fin utan pengarna man betalar för den bidrar till bra saker också. Win win liksom.

 

Tror det får bli en skinkmacka innan jag slaggar, men först lite skrivande och kanske läsande.

Tog en sån brak-sovmorgon att jag nog inte kommer kunna sova förrän bra sent inatt, men det var jag värd! Ska bli så skönt att vara ledig några dagar nu.

Såg precis slut på tredje säsongen av Sex and the city och funderar på att beställa boxen nu..

 

So long!

 

 

Av Pernilla - 24 december 2012 20:08


Ojojoj. Här ligger jag med X antal kg mat i magen och mer ska det gå i! Det har jag bestämt!

B rör i skrivande stund ihop en ris alá malta (?).. blä. Kall gröt med grädde, florsocker och apelsin. Nejtack!

 

Det gick snabbt att jobba idag, tyckte chefen sa att det varit in ca 300 pers på de tre timmarna som vi hade öppet.

Men en sak som stör mig nåt så in i norden är denna respektlöshet som endel människor besitter. Stänger vi 13 på julafton så stänger vi väl för i helvete prick 13 också och inte 13.15!?

Alla i hela Furudal vet att vi stänger 13 också eftersom att det stått typ överallt, både på dörren och på lappar som har skickats hem i brevlådor men ändå finns det människor som kommer och ska storhandla 12.58 och andra som (trots låst indörr) sliter upp utdörren utifrån (som lämnats öppen för att de som är kvar i affären ska kunna ta sig ut) och går in för att handla. Vart är respekten? Vi då som har jobbat och vill gå hem, ska vi behöva vara kvar längre och jobba bara för att nåt pucko inte kan avläsa tiden på en klocka? Vi vill väl också hem och fira jul med våra nära? Jag blir så trött.

Och ändå har det varit roligt att jobba julafton för folk är så glada och trevliga.

Men jag vet inte, det kanske är jag som överreagerar? Det kanske är jag som har dålig attityd?

 

Morr!

 

Iaf. När jag kommit hem med hjälp av liten bror J så hann jag trycka i mig en macka och byta om lite innan pappa och F kom och plockade upp mig och julklapparna och så drog vi till Orsa.

Hälsade på farmor och sedan Folke innan vi hoppade in i bilen igen och åkte hem. När jag kom hem hade B gjort all mat och nån jäkla ost blev det inte då jag är alldeles slut nu.. vill bara tjocka ner mig under ett täcke och smälla i mig en massa gott utan att behöva tänka på nåt annat. En sån här dag känns "att gå i ide" inte som någon dum idé.

Min B är den bästa!   

Av Pernilla - 24 december 2012 09:03


Nu sitter jag här vid mitt köksbord och funderar på om jag borde stoppa i mig något innan det är dags att häva sig ner till jobbet och göra en 3 timmars arbetsdag.

Känner att om arbetsdagen så bara hade varit 1 timme längre än så så hade jag förmodligen inte pallat med dagen alls..

Är så trött och slut just nu att det inte finns. Sen att jag håller på och blir sjuk mitt uppi allt gör ju ingenting lättare och jag känner mig en aningen orolig över hur dagen ska bli i övrigt.. Hur ska jag ens hinna med att göra någon mat? B kommer få ta den värsta bördan (och varför inte!) men det är jag som ska göra småosten. Hur ska jag orka när jag redan nu bara vill klä av mig igen och sova bort hela dagen?

Någonstans där i mitten blir det enatagligen ett litet besök till farmor också och återigen vill jag bara klä av mig och krypa ner i sängen igen. Jag orkar inte. Vill inte.

Vill ingenting än att ligga i sängen med B och trycka i mig en massa godis (är f.ö sjukt trött på godis just nu.. fick en bauta ask av jobbet och sen finns det två oöppnade Alladin och en Paradis- ask här.. ;O)

 

jaja.. huvudet känns fortfarande som om det är fyllt av bomull och fy fan vad skönt det ska bli att få sovmorgon i morgon!

 

USCH!

 

 

Mat mat mat mat!!

Av Pernilla - 22 december 2012 23:07


Ohoh!

Jag glömde nämna tidigare att jag hade en sån fantastisk dröm inatt! ;D

Hihi. 

 

 

Min gamla flamma Kevin Zegers. ^^

Han var med.

Och vi pussades. ^^

Drömmar är väl det bästa som finns? ;P

 

Anyways, plotten i den var rätt bra så jag funderar på att skriva om den. ^^

Mer sånna drömmar tack och låt gäääärn Kevin vara med lite mer. ^^

 

Hihihi.   

Av Pernilla - 22 december 2012 19:41


Idag var det in en man utklädd till tomten när jag stod i kassa 2, han ville köpa något att tända cigaretten han höll i handen med. Hans kompis kom strax efter och köpte en läsk och innan de gick säger tomten.

"Du var så söt så du måste få en kram!"

-.-'

 

Jaja tänkte jag och fick ett moln av spritlukt i ansiktet.. han var ganska ordentligt onykter ska väl tilläggas. Sen gick han vidare till andra sidan och kramade på en stackars kund som stod och packade ner i väskan.. Jesus!

 

Ujj vad jag har jobbat nu. Hade ont i halsen i morse också och har känt mig rätt seg hela dagen, lite som att huvudet varit fullt av bomull. Tror att jag har en lättare feber också. Ska inte bli sjuk! Jag ska jobba julafton!

 

I morgon direkt jag slutar kommer Emma och plockar upp mig och så drar vi till Mora en sväng för lite shopping. Nice. B åker med hemöver sen. ^^

 

Nu varma mackor och massa SATC- tittande! :D

Av Pernilla - 21 december 2012 20:46


Jag är trött.

Jag vet inte vad jag ska skriva men att skriva känner jag ändå för.

Hmm.

 

Det har vart lite mer fart än vanligt på jobbet idag, inte så konstigt kanske med tanke på att människorna handlar inför den stundande julen.

Kan tänka mig att det blir lite mer i morgon när alla är lediga dock.

Hoppas att dagarna går fort för nu vill jag att det ska bli jul så att jag kan få sätta i mig så mycket julmat som det möjligtvis får plats i magen. ^^

Det kommer sluta med att jag äter alldeles för mycket och att magsäcken spricker. Jaja vad är väl en bal på slottet?

 

Innan jobbet svängde jag förbi Oreboden och plockade ut pappa och B´s julklappar.

Blev sniken och slog in paketen på jobbet med gratispappret i kassan och känner mig nöjd iaf. Fick skjuts hem av M och har sedan jag kommit hem satt i mig smörgår med leverpastej och gurka till en mugg varmchoklad. Hittade ännu en bränd skiva med SATC- tredje säsongen och har hittills tittat på första avsnittet.. funderar på att skita i skriveriet för ikväll och parkera mig själv i fåtöljen och glo på några avsnitt till, tills det är dags att nanna kudden. Japp så får det bli!

 

Löööv.

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards