Alla inlägg den 16 december 2014

Av Pernilla - 16 december 2014 18:51


Igår åkte han, tidigt på morgonen och en aningen försenad. Har är tidsoptimist min B och det går oftast inte ihop med hur verkligheten ser ut och fungerar.

Men iväg kom han iaf och resan ner gick bra.

Idag har han fått börja med cellgifter och även det hade gått bra och han kände inte av det mer än att han var trött än så länge.

För mig har det också gått bra, känslosvallet verkar ha lugnat ner sig nu och jag känner mig mer "normal" igen.

Blev glatt överraskad över att det gick så bra att kunna somna utan honom hos mig och jag sov ganska bra natten igenom också.

Har ju vant mig vid att han sover hemma hela tiden förutom vid nattjobb och det kan bli lite jobbigt att bli så "beroende" av hans närhet och tryggheten den ger. Hoppas att det ska funka lika bra inatt igen. 


Annars har jag bara jobbat de två senaste dagarna. Ganska skönt att ha något annat än cellgifter och tomhet att koncentrera sig på även om tanken gärna glider iväg åt det hållet till och från. 

Jobbar i morgon också och sen blir jag ledig i 2 dagar, funderar på vad jag ska sysselsätta mig med under den tiden och kan inte riktigt komma på något annat än att ge lägenheten en riktig genomkörare samt kanske baka eller göra lite ost.

Satt och funderade häromdagen och kom på att jag så gärna skulle vilja lära mig att sticka igen! Tänker att det kan vara en skön avkopplings-grej att sätta sig med när en bara behöver ha det lite lugnt och låta tankarna fara iväg.

Kommer förmodligen inte ihåg hur det går till alls då jag nog var i 15 års åldern sist jag stickade något. Storlek på stickor? Vilken sorts garn? Ska youtube lära mig eller finns det någon i min krets som kan stickning? Skulle så gärna sticka en mössa, en "ficka" till min padda och kanske en väska/shoppingbag. Ooh jag blir bara mer och mer sugen ju mer jag tänker på det och vilka färger jag vill göra allt i. 

Ska nog smita in på en sådan affär nästa gång jag har ärende till Mora..


Nu är det förmodligen hög till att sätta igång med lite middag! Och sedan spendera resten av dagen i sängen och glo på lite serier. 


Tack och hej, leverpastej.


Ovido - Quiz & Flashcards