Direktlänk till inlägg 26 maj 2012

Bättre.

Av Pernilla - 26 maj 2012 23:04


Idag har det varit en bättre dag. Jag har haft fullt upp hela tiden och inte haft tid att tänka på så mycket annat.

Fia kom vid 13.30 tiden ungefär och tillsammans försökte vi få lite ordning på rosenbuskarna som stoltserar på bakgården kring rönnen. Eftersom att jag fortfarande är lite invalidos så fick hon sköta tången och klippa bort alla döda kvistar så samlade jag ihop dem och bar in dem i skogen på en begynnande liten "komposthög".

Solen var varm och härlig och emellanåt satt vi i en varsin fåtölj på altanen och tittade på fåglarna medan vi smuttade på iskall pepsi-max. (det bästa med pepsi-max är att det inte innehåller några kolhydrater så jag får dricka det!!)

Det enda den kan ställa till med är att få igång insulintjofräsen så att man blir hungrig oftare, men det problemet har jag iaf inte haft hittills.


Pappa kom förbi några timmar senare och vi beslöt oss för att äta pizza så han for iväg till campingen och kom tillbaka 20 minuter senare medan vi dukade fram lite i köket. Efter pizzan och en massa snack om Ozzy- konserten han och Jonas varit på åkte han igen och jag och Fia packade en ryggsäck med pepsi och systemkamera och gav oss ut på en liten promenad ner till sjön. Fotade en massa och sedan promenerade vi vidare till båtklubben där vi satt och njöt i solen en stund på den nybyggda bron.

Sedan vände vi hemåt igen och fortsatte med att försöka rensa lite i landet på baksidan. Samtidigt hittade vi några daggmaskar som vaktlarna fick äran att smaska på, vilket de blev mycket glada över.

Därefter tog vi en varsin glass och sedan satte vi oss återigen i fåtöljerna och myste i solen till klockan blev närmare 21.00 då hon hjälpte mig att dra in buren igen innan hon packade ihop sina saker och hoppade upp på mopeden för att styra tillbaka till Östanvik.


Sedan dess har jag hunnit ta en dusch men eftersom att jag inte pallade att klä på mig igen vandrade jag inte heller bort till Emma som ikväll hade huset helt för sig själv. Orkade helt enkelt inte efter en heldag utomhus med en massa trädgårdsarbete. Är alldeles slut nu och det blir nog inte många avsnitt av McLeods daughters innan jag somnar.


I morgon kommer B och tillsammans kommer vi vara lediga ända till på torsdag. 4 dagar tillsammans kommer bli fint.

Det gäller att fokusera på allt det bra.

Hen är inte värd mer än skiten under mina skor.

Och det är det jag måste komma ihåg och inte gå runt och slösa bort min tid på sån skit. Fokus!


Ska försöka att få till lite bilder från promenaden i morgon. Har för mig att man måste installera något program för att få över bilderna från kameran via sladden. Får se hur pass teknisk jag är i morgon. Så bilder kommer så småningom.


 

 
 
kackmarie

kackmarie

27 maj 2012 07:54

Bra! Precis vad jag ville läsa. Att du haft det bra ändå trots allt. You Can do this!!

http://mariekack.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards