Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Pernilla - 14 oktober 2011 00:03

Igår kväll satte jag kl på 8.30 och vaknade 8. Visste inte om jag skulle orka häva mig ur sängen ett tag. Hittade varken orken eller viljan att vakna, skulle hellre ha stannat under täcket och sovit några timmar till.

Men upp gick jag och karate-hoppade in i duschen för att piggna till och drog på arbetskostymen innan jag avancerade till övervåningen och for iväg på cykeln.


Det var in en dam alldeles efter att jag låst upp dörrarna och när jag stod vid veckortidningarna och bytte ut dem kom hon och stäldde sig bredvid mig. På en av skvaller blaskorna stod det om någon som plastikopererat sig och så sa hon;

"Tänk om man hade haft pengar till att kunna göra det.."

"Neej!" svarade jag och rynkade på näsan. Jag är av åsikten att du inte kan ändra på utsidan för att att ändra hur du känner på insidan och tycker således att plastikoperationer är bland det värsta man kan göra mot sig själv. (nu bortser jag såklart från människor som gör sådana för att rätta till "missbildningar" eller liknande)

"Joo när man är gammal så känner man annorlunda, jag skulle göra det om jag hade pengar" vidhöll hon och jag skakade på huvudet.

Då säger hon:!!

"Du kan väl inte vara mer än en 18-19 år?" WOHOO! fast varför blir man egentligen glad av att höra att man ser yngre ut än vad man egentligen är? Dumt. "Du är ju fortfarande ung och fräsch" Naaw lilla tanten. ^^ 


När jag slutade åkte jag hem till mamma på middag och blåbärspaj till efterrätt, vi tittade lite på tv och umgicks rent allmänt. Tittade på ett program om människor som försöker bli gravid och det fans en scen där ett par som adopterat en liten tjej från Syd Korea skulle möta upp barnets gudmor på en flygplats och jag blev alldeles tårögd av mötet. Fattar inte varför jag är så "känslig" eller blir så rörd när det kommer till barn.? Jag kan börja gråta för vad som helst.  Myste på kattorna och körde igång gångbandet när Milou satt på det. HAHAHA! Det var så kul! Man såg verkligen att han inte fattade vad som hände för han satt kvar på bandet fastän det rörde sig och ramlade sedan ner. Hihi. ^^


Nu har jag och Emmat stoppat i oss korv med bröd och jag har städat ihop på barnens rum medan hon plockat runt i huset. Hon är nervös för i morgon kommer det en kille ^^

Nu ligger jag här på sängen och funderar på om jag ska börja läsa "Passion" som är tredje (?) delen i Lauren Kates "A fallen angel novel"- serie. Hmhm. Den är inte lika bra som "Hush hush" serien men jaja vad ska man göra?


Natti!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards