Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Pernilla - 2 oktober 2011 23:11


Kan inte beskriva hur skönt det är att vara hemma hos sitt. Att kunna göra precis vad som faller en in.

Är ledig hela veckan men det betyder förvisso inte att jag kommer gå sysslo- lös. Det finns en hel del saker att ta tag i och göra något åt.

Det första kommer nog bli att fixa till och städa badrummet, det behöver verkligen en riktig genomkörare. Glas och plåtburkar behöver sorteras i soprummet, disken behöver tas om hand, golven behöver städas och torkas. Men innan allt det tråkiga kommer Sandra hit vid 14.10 tiden i morgon för då ska vi åka till Rättviksdjurhus och köpa två kinesiska dvärgvaktelhönor till de två tupparna och den ensamma hönan som redan finns här hemma. Ska bli så roligt! Hoppas verkligen att det kommer gå bra och att vi ska slippa bråk. Ska in på magazinet en snabbis också då och köpa mer halm så att jag kan städa innan hönorna ska ner i karet plus mjökmask och några syrsor om det finns på lager. Måste ju fjäska lite sådär i början. :P


Kan knappt vänta!


Har sedan jag skrev sist ätit mat och tittat på massa serier som jag missat när jag vart i Furudal. Bla. Simpsons, family guy, American dad och Supernatural. Sen provsåg vi en ny serie som handlar om människor som flyttar 85 miljoner år bakåt i tiden och bor med dinousarierna.. verkar inte så bra så det slopar vi från och med nu.

Blir nog snart att sova för B ska upp tidigt och jobba i morgon och jag har ju massor att göra så det är nog lika bra att jag gör detsamma.

Funderar på att kolla på en ny dator också snart.. Hmm..


 

Av Pernilla - 2 oktober 2011 17:15

Har för en stund sedan landat hemma i Mora hos alla grisarna igen efter ett snabbstopp hos farfar där det blev rester ala älggryta, vidare ner till Näcken där det blev handling, vidare till farmor och hälsa på och sedan Vinäs. 

Har haft huvudvärk sen vi stannade till i Skattungbyn för att titta till huset och den biter sig envist kvar. 

B är i skrivande stund inne i köket och fixar bandpasta med köttfärs medan jag sitter här och tar igen mig lite. 


Det är bra underbart att komma hem ibland. <3

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards