Alla inlägg den 10 oktober 2014

Av Pernilla - 10 oktober 2014 14:54


Idag har vi vart till nyöppnade "Pucken" på Hockeyborg och lunchat.

Snitzel med potatisklyftor och sås, sallad och bröd.

En (som jag förstått) tillfällig lunchrestaurang i Furudal då Bageriet har stängt sina portar.


 

S, M och L.   

Av Pernilla - 10 oktober 2014 00:01


Det är så spännande nu att jag snart smäller av!

Jag kan nästan skönja segerns sötma långt ut på tungspetsen! Tårna är precis och snuddar på mållinjen.

Måtte det nu bara gå hem! Vi har fått ett preliminärt datum då vi kan få börja flytta in, jag kan inte riktigt fatta det.. det har tidigare känts så långt borta och nu är vi nästan, nästan där.

Det enda som krävs nu är att de går med på vårt bud och det hoppas jag så innerligt! Jag är sååå över att bo i lägenhet!

Jag är så redo för ett eget hus där jag inte behöver oroa mig över att störa någon som bor vägg i vägg. Där det går att dra på musik utav bara fan mitt i natten om jag så skulle vilja, eller bara det att kunna köra en tvättmaskin sent på kvällen utan att behöva fundera på om det hörs in till grannen. En egen gård att skrota runt på och göra vad som faller mig in. Det är så underbart att jag inte riktigt får in det i huvudet! Det kan ju fortfarande skita sig men jag vill tro att det ska gå. Det måste gå!

 

Jag har en tjälknöl av älgstek i ugnen som är redo att tas ut i morgon vid klockan 10. I samma veva kommer förmodligen lillasyster S hem hit tillsammans med min kära B som jobbar natten inatt.

Kusin L är också på plats och tanken är att vi i morgon ska dra ner på byn och luncha på "restaurang" Pucken på hockeyborg tillsammans med mamman.

 

Är otroligt trött nu och det är hög tid att sova.

 

God natt   


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards