Alla inlägg den 7 oktober 2014

Av Pernilla - 7 oktober 2014 12:04


Urk. Idag var jag uppe sådär tidigt igen.. B var uppe redan vid 06.35 och därefter kunde ju inte jag sova något mera.. 

Så när han åkte vid 7 rullade jag ur sängen för lite soffhäng med mina serier och frukost i form av gårdagens middag, sallad alá veggo (med pasta).

Efter ett avsnitt paltade jag på mig och gick ut till kaninerna som fick frukost och medans de åt fyllde jag på maten hos fåglarna och när kaninerna var färdiga städade jag ur deras hus och fyllde på med ny halm och en massa nytt hö.

I skrivande stund befinner de sig inne i huset fast att luckan är öppen.. antar att de blev nöjda. 

Det kan vara lite krångligt att städa hos dem för de ska gärna vara med och "hjälpa till". Vilket i stort betyder att de helst ska hoppa in och ut genom luckan om och om igen fast att jag är där med både spade och kratta och krafsar. Ibland ska de också stå i påsen med allt skräp.. -.-' eller så ska den lilla vita kaninen stå på mina fötter när jag städar. Det är inte lätt när det är svårt.

 

Därefter har jag återigen möblerat om i sovrummet :P Det är lite av min grej. 

Kikat på de två sista avsnitten av Witches of East End, satt igång en tvättmaskin som nu ska hängas samt att jag har diskat en skvätt. 

En väldigt avslappnad och skön dag i hemmets lugna vrå. Ska också försöka läsa ut The Fall om jag kan. Har tappat läsgnistan en aning.. har inte haft någon större läslust på några månader nu, vet inte varför heller. Antar att jag inte har haft ron att läsa.

 

Så ser dagen ut iaf!

 

Skapa flashcards