Alla inlägg den 29 november 2012

Av Pernilla - 29 november 2012 12:10


 


Igårkväll gick "gammeltuppen" hädan.

Han fick finnas och bo med oss i 3 och 1/2 år innan det var dags att kasta in handduken.

  

Av Pernilla - 29 november 2012 11:55

Doris njöt av att bli badad och torkad med hårfönen!


 



 

Sally var inte lika övertygad och försökte flera gånger att klättra ur diskhon uppför min t-shirt och när vi skulle torka henne med hårblåsen försökte hon gömma sig under Doris.  ;P


 


 

Schamponerad Doris! :D

Av Pernilla - 29 november 2012 11:34


Upp och hoppa och ner på Näcken för att köpa kaffe och djurschampo.

Hem igen, fånga grisar och bada dem i vasken eftersom att de luktat kiss de senaste dagarna, torka dem och föna deras pälsar.

Plocka ihop lite och städa/tvätta innan det blev dags att förbereda för middagen som dagen till ära blev stek i gryta gjord på fransyska, mumma!

Direkt efter middagen tog vi ännu en tur ner på Näcken för att handla lite glass och när vi kommer i kolmörker genom vandrarhemmets park, "Rrrrwoff!", bara ett fåtal meter ifrån oss morrar/skäller en hund varpå jag lite överraskat utbrister "KUKEN!" i liiite för hög oktav. Då tänds en ficklampa och en hundägare står kanske 5 meter ifrån oss. >_^

Jag blev ju såklart rädd för det kom inte ett ljud från de tu, inte ens ett litet knarr i snön, det var absolut knäpptyst och alldeles kolsvart.! Till mitt försvar alltså. :P

Efter det höll jag såklart på att skratta ihjäl mig..

 

Gick hem igen och smaskade glass i sängen medan vi tittade på Qi. ^^

I morse åkte min fina till jobbet och hemma själv blir jag till på söndag. Inte ok.

Hoppas att mitt bokpaket kommer idag så att jag kan hämta ut det för isf har jag ju sysselsättning tills han kommer tillbaka. ;P

Funderar på att dra ut på en promenad i snön idag, dags att ta motionen på allvar och börja promenera regelbundet. Ena knät och höften börjar säga ifrån då jag inte står och går lika mycket som jag gör på sommarhalvåret. Jag vill börja hålla igång!

Nu ska jag bara önska mig en såndär makapär som talar om för en hur långt man gått, hur snabbt man gått och hur lång tid det tagit. Att fundera på en sån app till mobilen är tyvärr inte ens att tänka på då den redan håller på och kapsejsar och klagar över dåligt utrymme redan vid 3-appsgräns.

Blir en ny mobil i början på 2013 kan jag ju säga!

 

Nej nu ska jag nog antingen sätta igång med lite frukost, med disken eller duschen.

Blir nog frukost först..

 

 

Och ja jag har jättefina bilder från grisarnas bad men de är tagna med systemisen och således alldeles för stora för att mitt fåniga mobilinternet ska kunna föra över dem.. det kanske går med en dock. Fortsättning följer!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards