Alla inlägg den 19 november 2012

Av Pernilla - 19 november 2012 22:07


Jag känner mig inte redo.. 

Jag är inte redo att åka hem i morgon..

Jag tvivlar på att jag är riktigt redo på att se sista delen i Twilight-sagan i morgon..

Nu för tiden har jag ju på mig mina nya glasögon och de kommer förmodligen ta "det roliga" ur filmen. 

Glasögonen som kan analysera och se igenom allt dumt i historien, glasögonen som gör allt så skarpt att jag inte kan lådsas om att jag inte har dem på mig.

Och egentligen är det inte dumt att jag har dem på mig, jag är glad att jag har dem på mig. 

Det är så lätt att se igenom allt skit man matas med varje dag, i alla filmer, i alla böcker och so on.. 

Den här otroligt fåniga historien som säljs till människor och framför allt då kvinnor när det kommer till "romantiska-komedier". Allt är ju bara bluff och båg och uppblåst till sådana fantastiska proportioner att jag blir alldeles matt. Och lite arg för att jag tidigare, utan mina glasögon inte kunde se igenom fantasin. För det är vad det är, en fantasi. Det finns ingen karl som är så på riktigt. Sådär löjligt romantisk och fantasifull som i alla filmerna. Och när man går runt med de förväntningarna på sin egen partner så kan jag ju garantera att man blir besviken. Min karl tex har nog inte ett romantiskt ben i hela kroppen. Jag kan räkna på en hand hur många ggr jag tex fått blommor av honom under våra 7 år och 8 månader tillsammans. Men egentligen spelar ju inte det någon roll, jag vet att han älskar mig iaf och att han uppskattar mig. Det visar han på så många andra sätt. Och hela idén med att det finns en "true love"  där ute (hur fin den tanken än är) är ju också bara skitsnack. Det finns säkert flera dussin! 

 

Men nu ska vi inte vara sådär negativa och förstöra det roliga innan det ens hänt.

Jag ser med spänning fram emot filmen egentligen, jag vill ju se om mina farhågor besannas. 

 

Inatt är jag själv här pga nattjobb och det har jag ingen lust med alls.. men jag är trött så jag kommer säkert somna hur bra som helst.

Jag är en ko och det är dags att ta tag i livet.

 

Tjohej.

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards