Direktlänk till inlägg 20 mars 2016

Skogen bakom huset.

Av Pernilla - 20 mars 2016 12:25


Självklart har jag lyckats bli förkyld eftersom att jag har några dagar ledigt.

Nästäppa, huvudvärk, halsont och näsblod som forsar ur näsan om jag skulle råka dra in luft genom nästan lite för hårt.. På det fick jag igår efter middagsluren på soffan ont i magen. Inte vanligt ont i magen, eller iaf inte på ett sånt sätt som jag haft ont tidigare. Så fort jag ställde mig upp eller rörde mig medans jag låg ner så gjorde det ont. Låg jag helt stilla på rygg utan att röra mig öht så gick det bra. Tarmvred, eller annat stopp i någon tarm, magsår, magkatarr var en massa diagnoser som for genom huvudet och jag lyckade skrämma upp mig själv ganska duktigt på google vilket gjorde att jag inte sov något vidare inatt heller.. Men nu känns det som om det släppt, vad det nu än kan ha varit och jag har äntligen fått tillbaka hungerskänslor. Vågade ju inte äta något heller ifall att det skulle vara stopp i någon tarm. 

 

B jobbar heldag och jag och katterna har vart upp i skogen en sväng alldeles bakom huset och fotat lite. 

 

 

Snuttibangbang.
De har blivit så stora båda två! 

 

 

En gammal jordkällare.

 

Rådjursstigen som går genom skogen och bort till krubban.

 

   

Bröderna grus.

 

 


Annars har jag kokat gädda som de ska få till kvällsmat och tittat på några serier liggande på soffan. Energin är inte på topp men det var riktigt skönt att komma ut lite i friska luften och få känna lite sol på huden medan den behagade att kika fram.

Nu ska jag nog värma lite rester från igår och se om jag kan hitta någon bra film att fördriva lite tid med.
Lillebror J var hit en sväng nyss med lite mer fisk till katterna samt en bjässe till abborre som jag ska försöka rensa och steka till mig själv! Älskar stekt abborre!

 

 

Frigga och Chibi ute på altanen och myser.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Skapa flashcards