Alla inlägg den 30 oktober 2015

Av Pernilla - 30 oktober 2015 21:40


Det har redan gått 10 dagar sen sist vilket skvallrar om att livet rusar på som vanligt.

Vi var hundvakt, tiden bara sprang iväg men jag hann iaf med några promenader trots att jag jobbade samtidigt.

Som jag skrev sist så åkte jag och mamma till Rättvik för ett besök på Siljanoptik där vi blev utsatta för allehanda synundersökningar och mätningar vilket resulterade i att jag blir några tusenlappar fattigare inom någon vecka då mina alldeles egna glasögon dimper ner för uthämtning. Det känns lite spännande samtidigt som jag grämer mig för att behöva ha glasögon.. Vi hade en stund innan vår tid för undersökning började vilket gav oss några minuter över för att prova lite olika bågar och jag överdriver inte om jag säger att jag så ut som fan i allihop.! Jag tyckte inte att någonting passade.. Men jag valde tillslut dem som kändes bäst och inte var fulast så jag hoppas att jag kommer vänja mig vid att se mig själv i dem inom en snar framtid. Inte för att jag egentligen bryr mig om vad andra skulle kunna tycka utan bara för att jag ska kunna känna mig bekväm i dem och faktiskt använda dem när jag behöver dem.


Det är inte bara livet som rusar utan även tiden och snart är det dags för mig att påbörja min körkortsutbildning.. Närmare bestämt så drar det igång nästa vecka på torsdag då jag ska in till skolan för att delta i "riskettan". Känns lite pirrigt men jag är nog mest förväntansfull! Det ska bli roligt det här och jag ska klara det!


Tidigare i veckan hade doktorn från Sjönvikt ringt och pratat in ett meddelande på mobilsvaret där han talade om att remissen kommit in igen och att han ville prata om hur vi skulle gå vidare med mitt ärende. Han skulle ringa upp eller skicka en tid för telefontid och hittills har jag inte hört någonting men jag hoppas.


I helgen ska jag äntligen vara ledig och först ut på schemat blir det bilkörning kl 10 i morgon med pappa.

På söndagen ska vi städa rent ut av bara tusan hos kaninorna för då ska vi hämta hem kaninbebisen och bonda dem, det ska inte vara svårt hoppas jag.

På måndagen kanske jag och mamma drar till Rättvik igen för att fika med lillebror som fyller år!


 

Jag och B kändes oss kreativa innan jag skulle ner och jobba tidigare idag!

Nu står de så fint utanför dörren och lyser.



 

Chefen kom ner med ett vykort idag som en kund hade skickat till affären.

Det gjorde min dag!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards