Direktlänk till inlägg 22 augusti 2015

Pysseldag.

Av Pernilla - 22 augusti 2015 14:39


Det är så härligt att vara ledig en hel helg! Det är säkert inte jättelängesen jag var det sist men just nu känns det så..

Jag är dessutom ledig helt själv också vilket betyder att jag kan njuta lite extra mycket av just att få vara helt ensam. Jag har nog lite av en ensamvarg i mig skulle jag tro för jag uppskattar mycket att få vara helt ensam med mina egna tankar och att kunna göra precis vad jag vill utan att behöva ta hänsyn till någon annan emellanåt.


Så vad har jag då sysslat med de timmar som har hunnit gå av denna dag? Ptja pappa var hit en sväng strax efter 10 och jag fick åka snålskjuts med honom ner på byn och till Oreboden där jag hade två paket att hämta ut! (körkort körkort)

Ett från Jotex och sen ett från Cellbes. Kul med lite nytt till både mig och hemmet! (Det var faktiskt mest kläder till B i cellbespaketet :P)


Därefter satte jag igång med lite muffinsbak och nu sitter jag här med fingertoppar som går i olika nyanser av lila. Det skulle vara lätt att tro att jag hade plockat bären själv i skogen men sanningen är den att jag fiskade upp dem med en gaffel direkt ur paketet så jag fattar inte ens hur jag kan ha fått färg på fingrarna..


 


Medan de stod i ugnen planterade jag om två "plättar i luften" som fick följa med hem från jobbet igår och nu är problemet vart jag ska ha dem någonstans.. Tror inte att de vill stå särskilt soligt och de vill nog gärna ha det fuktigt i jorden mest hela tiden så det enda alternativet är att ha dem i sovrumsfönstret men det funkar inte än då vi fortfarande sover med fönstret öppet på nätterna. I-landsproblem antar jag.

Och nu tänker jag faktiskt vara en såndär som klagar på vädret! Sol i all ära men måste det vara så vaaaarmt? Gärna sol men inte denna värme. På eftermiddagen när solen ligger på vardagsrumsfönstret är det bastu här inne och jag en blöt fläck i soffan.. Och appropå soffan... Upptäckte idag när jag fluffade till kuddarna att någon (gissningsvis Tess) har vart framme och gnagt två små hål på två av kuddfodralen.. Vi säger inget till soffägaren va? >____<

Men egentligen får han faktiskt skylla sig själv också, när han kliver upp tidigt på morgonen för att åka till jobbet är han rätt snabb med att öppna deras bur och släppa ut dem och då har de tillgång till större delen av vardagsrummet och de hoppar gärna upp i soffan.


Inom en inte alltför lång framtid ska jag sätta igång med lite middag som idag blir fläskfilé med hela champinjoner, citron/gräddsås och ost till potäter. Magen börjar redan knöla lite nu när jag tänker på det.. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards