Direktlänk till inlägg 6 maj 2015

Kollriga korren.

Av Pernilla - 6 maj 2015 09:17


Drog alldeles nyss upp persiennen i sovrummet och ser att ekorren sitter i burken med solrosfrön och smaskar som hen brukar.
Det regnar här idag och har nog gjort det hela natten så korren såg ganska "dränkt" ut med öronen nästan klistrade mot huvudet och den annars fluffiga rumpan alldenes blöt och ioordning. 
Iaf så satt korren där och mumsade, rätt som det var springer den ut på gräsmattan bakom husväggen och är borta i kanske 10 sekunder innan hen dundrar upp tillbaka på altanen och ner i burken.

Sådär fortsätter det en stund och jag kan inte hjälpa att fundera på vad tusan den håller på med?!

3 solrosfrön och sen springer den iväg. Fram och tillbaks.

Så jag förflyttar mig in i vardagsrumsfönstret för att kunna se vad som pågår. I burken och sedan iväg.

Eftersom att den är blöt och det förmodligen fastnar skräp på den då den sitter i burken så springer den iväg ut på gräsmattan igen och sen gnuggar den hela ansiktet och de små framtassarna i det blöta gräset för att tvätta sig.

Jag small nästan av så söt den var när den försökte få bort smulor och skalrester från kroppen!

Och även om den inte är så jätterädd för oss längre när vi står i fönstret och kikar på den så ville jag inte dra fram kameran för att fota den ifall att den skulle bli så rädd att den inte vill komma tillbaka hit.

Den är nämligen här ganska ofta både på vintern och på våren för att smaska i sig diverse frön och ibland t.o.m svål om det finns.

Längtar så in i norden tills vi har ett hus och jag kan köpa en riktig "ekorrmatare" med frön som den ska ha och sätta upp på ett träd.

Likaså vill jag fylla trädgården med fågelholkar, "insektshus" och en massa fjärilsvänliga blommor och liknande!Finns en sån himla bra sida som jag kommer hänga på alltför ofta kan jag tänka mig.. :P  http://www.vivara.se/shop


Idag jobbar jag kväll och har sedan två dagar ledigt! Wonderful! Ha det bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Skapa flashcards