Direktlänk till inlägg 1 maj 2015

Nöjd.

Av Pernilla - 1 maj 2015 18:59

 

Flyger solo hela helgen då min kära jobbar tre nätter i rad och då sover i Mora.

Det känns fint. Jag kan vresa så mycket jag bara orkar i sängen och i största allmänhet göra vad som än faller mig in utan att ta hänsyn till någon annan.

Jag hoppas att det blir ett riktigt skitväder i morgon så att jag kan ligga i sängen med näsan i boken hela dagen! Det skulle jag iofs göra fastän solen sken men det är så mysigt att ligga under täcket med fönstret på glänt och höra hur regnet smattrar mot plåttaket på altanen. Livskvalitét!

 

Planerar att kika på någon bra serie nu ikväll och samtidigt stoppa i mig lite räkor och vitlöksbaguette!

 

Har jag någonsin sagt hur nöjd jag är med mitt liv och hur glad jag är att jag inte har barn?

Det är så befriande att jag snart blir 30 och att den där pressen inte ligger på mig längre. Att jag insett att det inte är meningen med mitt liv eller vad jag egentligen ville.

Meningen med mitt liv är att jag väljer att leva det precis som jag vill! 

Och jag vet hur provocerande det kan vara för många att höra från en kvinna att hon inte vill ha barn. Deal with it!

 
 
britta

britta

2 maj 2015 08:56

Helt rätt tänkt Pernilla! :) tycker att det är helt upp till var och en att känna och bestämma om man vill ha barn eller inte...men vet ju att det finns en massa fördomar om sånt!Som om att det vore en regel att alla fertila kvinnor måste ha barn..och måste vilja ha barn annars är det något fel på dem! :) Ibland får jag känslan av att de kvinnor som hävdar detta är de som tyckt att livet blev jobbigt och begränsat sedan de skaffat barn? Inget jag kan säga säkert såklart men misstänker att det lilla "giftet" avundsjuka har ett finger med i spelet här. Att vara ung/fri och kunna välja att leva precis som man vill känns nog lockande för de flesta och blir nog mer och mer vanligt tror jag i dagens samhälle då "kärnfamiljen" blir alltmer ovanlig. Så lev njut och gör det bästa av ditt liv på det sätt som du känner är bäst för dig!
Ha det!
Britta

http://fixan.bloggproffs.se

Pernilla

2 maj 2015 10:16

Det du säger är antagligen sant, det är nog inte det enklaste att veta i förväg vad en ger sig in på när det kommer till barnskaffande.
Jag är dessutom en människa som uppskattar en massa egentid och inte vill behöva sätta någon annans välbefinnande framför mitt eget i 18+ år. Jag tror också att det är väldigt enkelt att tappa bort sig själv i rollen som förälder och "bara" bli mamma. Jag vill helst vara Pernilla istället.
Och inte att förglömma alla risker en utsätter sig för bara av att vara gravid.

 
Ingen bild

Neta

2 maj 2015 10:18

Skönt att höra att det finns fler som tänker och känner som jag. När man säger till folk att man inte vill ha barn så säger dom alltid något i stil med att det kommer, vi hinner ändra oss osv. Det finns liksom inte på kartan att man skulle kunna vilja vara utan barn. Det är så fruktansvärt skönt att bara ha sig själv att tänka på och kunna göra i princip vad man vill, när man vill! :)

Pernilla

2 maj 2015 11:42

Precis! Friheten!
Vad jag kan minnas har ingen i min vänskapskrets någonsin sagt att "nej jag vill inte ha barn". Ingen.
Skaffa barn verkar ha vart något en bara GÖR för att det ligger rätt i tiden och/eller i förhållandet en befinner sig i.
Jag vill tro att jag och B ensamma räcker, det känns som så iaf.
Det är så skönt också då jag och han befinner oss på samma sida så att säga. Han är inte heller intresserad av att få barn. Ingen press alls! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Ovido - Quiz & Flashcards