Alla inlägg den 13 februari 2014

Av Pernilla - 13 februari 2014 23:42


I morgon är det ju som bekant alla hjärtans dag. Jag har för ovanlighetens skulle faktiskt köpt en bukett röda rosor (okej tre buketetter som jag smällt ihop till en) samt ett litet kort med en trisslott till min kära B.

Det känns rätt säkert att skriva det här då jag är övertygad om att han inte läser min blogg samt att han är på nattjobb igen och inte kommer se blommorna förrän han kommer hem i morgon.

Jag tycker som många andra att det inte ska behövas en speciell dag för att påminna oss om att det är dags att visa människorna runt oss att vi älskar dem. Det är väl något vi ska göra på ett eller annat sätt varje dag ändå? Å andra sidan är det alltför lätt att börja ta varandra för givet när man har några år på nacken tillsammans, när allt det vardagliga tar för mycket tid och det är lätt att bara glömma att visa uppskattning.

Då tycker jag att alla hjärtans dag kan vara bra, lite av en spark i röven för att påminna oss om att det nog är på tiden att vi gör något speciellt för människorna vi älskar, för att visa dem hur mycket de betyder för oss.


Så jag har alltså vart lite romantisk för att jag vill att han ska veta hur mycket han betyder för mig och hur mycket jag älskar honom. Det tror jag iofs att han redan vet för det talar jag ju om för honom i tid och otid.   

Så i morgon ska vi "fira" alla hjärtans dag med massor av spagetti och köttfärssås! ^___^

Kanske lite godis och förmodligen någon mysig film.

 

På lördag ser det ut som om vi åker till Mora för att plocka ihop lite mer, samt att lillasyster följer med.

Helst av allt skulle jag bara vilja sova mig igenom helgen. Börjar nämligen känna mig lite sjuklig. Det kliar i halsen och det känns i blodet att allt inte riktigt är som det ska. Eller är det kanske i skinnet jag känner det? Det känns som om det kryper runt miljontals myror i kroppen och såhär känner jag alltid när det är dags att bli förkyld. Så vi får väl se hur det är i morgon.

 

 

30 röda rosor plus ett gulligt kort med en dubbeltriss till min älskling!

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards