Direktlänk till inlägg 30 september 2014

Bilprovningen.

Av Pernilla - 30 september 2014 22:54


Urk.

Upp klockan 7.15 och hoppa i lite paltor innan bilen gick vid 8. In till Mora och sitta och vänta i 20 minuter innan vi fick åka in genom dörr nr 1 och få bilen kollad.

3 fel hittade. Hjullagret på vänster fram har med största sannolikhet skurit sig. Livrädd hela vägen hem att däcket ska låsa sig och bilen stanna mitt i skogen någonstans.

Glömde såklart kameran hemma, mycket bitter över detta faktum när vi kom till Skattungbyn och får syn på världens finaste höst-ek på en kulle i allehanda höstfärger med ett tunt lager av gyllene sol på sig. Ännu lite bittrare när vi kommer fram till en fårhage liggande i både sol och skugga med frost i gräset och alla fåren samlade närmast vägen, en med stora halvmåneformade horn allra längst fram. Två magiska fototillfällen och ingen kamera i sikte. BITTER.

Morgonsol överlägset bästa ljus att fota i enligt mig.

 

Nu sova efter två timmars omkringklampande i skogen tillsammans med M och J tidigare idag.

Hjälpte till på projektarbete, jag som notarie och M med måttbandet i högsta hugg.

Har inte sovit middag och känner mig en aningens trött i skrivande stund.

Borsta tänder, snorta nässpray och sedan ner under täcket.

 

So long.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards