Direktlänk till inlägg 29 juni 2014

Blött.

Av Pernilla - 29 juni 2014 10:36


Idag har det regnat konstant i 2 dagar och 2 nätter.

För mig som helst ligger under duntäcket och läser gör det inte så mycket men, fast nej det är inte riktigt sant längre.

Jag skulle faktiskt önska några fina, varma dagar med lite sol. Jag kan ju lika gärna sitta ute i en stol och läsa. Det skulle inte skada med sol och värme nu för att väcka de vintertrötta fräknarna på näsan. De har inte riktigt fått en chans att vakna till fullo med tanke på att jag jobbat de fina dagarna som varit.

Och ska det fortsätta så här så kan det lika gärna bli höst nu på en gång. Det känns ju redan som att vi är där med tanke på regnet och kylan. Jag bara väntar på att bladen ute på rönnen på baksidan ska börja skifta färg..

 

Och som om det inte vore nog så har jag såklart lyckats läsa ut den sista boken av Kim Harrison serien som jag hade hemma och gjorde tidigare i veckan en ny beställning på en uppsättning böcker + fortsättningen.

Har nu läst boken "Incubus" i några dagar.

Känner mig väldigt kluven till vad jag tycker om den..

Det känns inte okej att romantisera våldtäkt/övergrepp och våld och att få människor i allmänhet och kvinnor/flickor i synnerhet att tro att det är något önskvärt hos en "friare". Att det i själva verket är något "romantiskt" när det är precis tvärt om.

Jag tänker dock läsa ut den för hela boken är inte dålig om än inte heller riktigt bra.

 

Så det är vad jag ska spendera dagen med, i sängen verkar det som eftersom att regnet bara fortsätter ösa ner från en grå himmel.

 

So long!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Skapa flashcards