Alla inlägg under januari 2014

Av Pernilla - 22 januari 2014 13:19


Innan jobb finns det alltid något att hitta på.

Jag fann tid att rensa ur skafferiet och omorganisera.

Jag tömde kryddhyllan på saker och kryddor, torkade allt och omorganiserade även här.

Sen tömdes alla bänkar, stora maskiner gömdes nere i skåp och annat som stått gömt åkte fram i dess ställe.

Jag torkade väggarna runt spisen och bänken, torkade bänkytorna och ställde fram lite grönska.

Wonderful.


     

B fick torka spisen, min hud är alldeles förstörd efter all tid i diskmedelsvatten. ;P

Av Pernilla - 21 januari 2014 19:53


Idag fick vi ett ryck på eftermiddagen och gick ut till boden där vi plockat ihop en del skräp i syfte att slänga och göra plats för B´s saker när han flyttar hit.

En trasig "puff" som gick sönder typ första dagen när jag flyttade in, en massa burgaller till gamla trasiga burar, ärvda gamla täcken och sängkläder, en burbotten som frusit sönder och lite andra saker i trä.

Så vi packade in det i bilen och sen for vi till sopstationen. Har en hylla som grisarna haft till låda förut som också ska slängas men den måste vi slå sönder/såga sönder innan den går in i bilen så det får vänta.

Vi åkte iaf dit och kastade och jösses vad befriande det känns att slänga skit som bara står och tar plats! Det borde jag göra oftare. Göra mig av med överflödiga saker alltså. Så skön känsla!

 

 

 

Annars har jag läst ungefär 100 sidor ur boken idag, vi har ätit fläskkotletter med blomkålsmos, jag har städat hos djuren och kört en maskin tvätt.

Det har vart en skön hemmadag i det stora hela.

Nu funderar jag på om jag ska fortsätta läsa en skvätt eller om jag ska börja skriva lite? Tvinga mig att skriva förvisso så det lär ju gå som det går..

 

Hejsvej

Av Pernilla - 21 januari 2014 10:31


Något konstigt hände igår kväll när jag jobbade varor.

En av kollegorna skulle gå hem för dagen och den andra följde med ut för att samtidigt gå och låsa toaletterna vilket lämnade mig ensam kvar i affären.

Jag stod i godan ro och fyllde på extrapris varor i en trådkorg (tvättmedel om det nu har någon som helst relevans) när hårbotten helt plötsligt börjar pirra. Pirra. Alltså ingen rysning eller nåt sånt utan en lätt kittlande känsla, ett pirrande helt enkelt. Samma känsla jag fick den där gången hos mediet jag hade sittning med nere vid kyrkan. När hon liksom fick "kontakt". Ni kanske kommer ihåg att jag skrev om det för något år sedan? Det var hursomhelst precis samma känsla i hårbotten den gången som igår.

Jag fortsatte iallafall med mitt och gick strax därefter ner till djurmaten för att fylla på hundmat när jag får en känsla av närvaro. Att jag inte alls är ensam i affären fast att jag är den enda levande människan där. Det går inte riktigt att beskriva men det kändes alldeles utanför det lilla mellanrummet mellan min hud på vänstra armen och i luften. (om det är förståeligt?)

Det kändes att det var någonting där. Det blev alldeles varmt efter armen. Och så tjong så flög en hundmat-påse ner från översta hyllan någon meter bakom mig och så var det borta. Och det var så skönt att inte bli rädd. Det kändes bara så lugnt och jag har funderat och funderat på vem/vad det kan ha varit.. men jag kommer inte fram till något.

 

När kollegan kom tillbaka sen så lyckades jag sträcka arslet och kunde inte gå riktigt på några steg.

 

Det var min gårdag i sin helhet.   

Av Pernilla - 19 januari 2014 20:32


Vi tog en ride upp till kyrkan för lite fotografering nu på kvällen, samt att tända ett ljus hos gammelfarfar samt Mimmi.

Det finns så mycket att lära när det kommer till fotografering och extra mycket när det är mörkt.


 

Bygdens fina kyrka.


Måste erkänna själv att vidvinkel kan vara lite roligt. ^^


   

Denna är tagen med min lilla kompaktkamera (Sony DSC-RX100)

Nöööjd.


 

Min lilla B tycker fortfarande att vidvinkel är väldigt roligt och jag verkar vara ett bra objekt... -.-'

Han ville faktiskt redigera bilden först för att ta bort sin skugga, men det sket jag i! Rebell!

 

Nu ska jag glo lite på Bones så ni får väl roa er bäst ni kan.

So long suckers!

 

Av Pernilla - 19 januari 2014 14:30


Idag är ingen bra dag.

Jag blöder som en stucken gris har så ont att det inte går att beskriva.

Iprenen tar bara bort värken en liten stund innan den kommer tillbaka med full kraft igen.

Hade planerat dejt med E men eftersom att jag inte har någon lust att åka bort och göra något när det är såhär så blev det inget för mig.

Jag och B tog en liten tur med bilen istället och provade min nya kamera lite.

Har ju inte fått någon riktig chans att göra det hittills.


         

  


Bilden nedan tas i samma sekund som den under.

 

I vidvinkel blir jag osedvanligt bred och grotesk.

Titta bara på den vänstra armen (höger sedd härifrån)

Otroligt oproportionerlig xP


   

Två bilder i farten.


     

Gammelstan i Norrboda


   

"Måste du ta kort på mig när jag kör?"


Jag förstår inte vad alla har emot att jag tar kort på dem?

Mamma är ju likadan. :P

 


Av Pernilla - 18 januari 2014 20:15


Nu har jag vart igång heeela dagen. Ända sedan kl 9 i morse och än är dagen inte över.

Jag skulle ju vara ledig efter att ha jobbat väldigt intensivt men så blev det inte. Jag hade fortfarande mycket julklappspengar kvar att göra något roligt med, så det gjorde jag/vi.

 

 

Så ca kl 10 for vi upp till Östanvik och plockade upp denna dam. Sen for vi glada i hågen mot "staden".

Första stoppet blev Dollarstore där jag (B) plockade på mig lite smått och gott för att sedan åka vidare till ÖB där det blev ytterliggare några småsaker. Därefter åkte vi en sväng till Jysk för att kolla in sortimentet. Saken är den att jag hade skrivit en liten lapp om saker som jag skulleköpa vilket var 1. vaxduk och klämmor till köksbordet eftersom att jag en gång i tiden bakade bullar och gjorde vita fläckar som inte går bort i den mörka bordsskivan. -.-' .

2. Tvättmedel och burkar att ha tvättmedlet i eftersom att när kartongerna blir blöta av kondensen från fönstret inne på badrummet så löser tvättmedlet upp färgen på fönsterkarmen och får den att flagna. -.-'

 

Och ja en söt vaxduk hittade jag på ÖB, inga klämmor på ÖB dock. Tvättmedel hittade jag på Dollar men inga burkar att ha medlet i, inte heller här några klämmor till vaxduken.

På Jysk tittade vi på ett stort täcke också men eftersom att jag nyligen köpt en säng för X antal papp så kändes det inte som om det var genomförbart än då de kostade mellan 3-6000:- (B väntar också på lön)(Vi vill ha ett täcke som är 180x200 cm typ, med dun. Certifierat sådant där det är garanterat att det kommer från slaktade (döda) fåglar såklart) Och inte heller här fans det några klämmor till vaxduken. Jag började bli liiite trött vid den här tidpunkten. Hur svårt ska det vara att få tag på ett par klämmor?

 

Vi åkte ut till Vinäs en sväng där jag plockade ihop lite saker inklusive alla blommor som jag lämnat och som säkert skulle ha dött om jag inte gjorde det nu plus lite andra saker. Och tänka sig! Här hittade jag klämmor som jag köpt för flera år sedan! Hurra!

 

När vi var på Jysk spanade jag in ett litet soffbord (eftersom att jag inte har något just nu) så vi återvände dit och köpte det innan vi for upp till Biltema för att köpa en lång sladd till bilen och kupévärmaren.

 

 

 

 

 

Detta fyndade jag på våran lilla tur!

Vardagsrumsbordet, två glascylindrar/vaser/ljusstakar/whatever, två glasburkar i olika storlekar med lock, 4 vita djupa tallrikar, två slickepottar i olika storl i roliga kulörer.

Mattan stal jag i Vinäs. ^______^

 

 

Stannade till på Näcken och handlade lite till maten innan vi skjutsade hem liten syster till Östanvik igen.

Vackra,vackra Furudal   

 

 

 

 

 

Några bilder från promenaden till jobbet i fredags.

       

B var sen med att plocka upp mig från jobbet så jag hann nästan ända hem innan han hann ifatt mig.

Han kom från Mora vill säga.

 

 

So long folks!

Av Pernilla - 14 januari 2014 14:47


 

Tror inte att den där färgen var nåt vidare..

Jag ville ha rööödare hår men jaja..

Av Pernilla - 14 januari 2014 13:43


Busy busy.

Tog iaf sovmorgon till kl 10 innan jag gick upp och matade djuren. Satt en stund och tittade på reprisen av Malou och när klockan blev 11 gjorde jag lasagne. Tänkte att det var lika bra att ha det gjort då jag ändå har så mycket som jag måste hinna göra idag på min lediga dag.

Efter det tog jag tag i köket. Plockade och torkade av bordet, torkade rent varenda millimeter av stolarna som sedan åkte upp på bordet, torkade skåpluckor, dammsög och torkade till sist golvet.

Tog paus och åt en liten bit av lasagnen och städade sedan lådan hos djuren och bytte hö, samt maten i skålarna.

Dammsög resten av lägenheten och torkade golvet i hallen. Gjorde ren toaletten och sitter nu med färg i håret. Det ska bli rött rött rött. Inget nytt under solen med andra ord.

Det finns en massa mer att göra men jag vet inte om jag har någon mer lust till att städa idag.. hoppas att jag får det för det behövs verkligen. Måste exempelvis diska lite och göra rent mer inne på badrummet. Men när ska jag då få vara "ledig" och läsa eller göra nåt annat som är roligt eller avslappnande?. Det är väl meningen att lediga dagar ska spenderas så? Men sen blir det ju lätt att allt hamnar på hög när jag jobbar 6 dagar av 7. Då finns det varken tid eller ork till sånt tråkigt som städning och diskning. Orkar ju knappt laga mat efter att jag kommer hem från en 8,5 timmars dag på jobbet.

Men jag tänker iaf hoppas på att det kommer ett sms snart om att paketet från Jotex finns att hämtas ut nere på Oreboden.

Beställde nämligen en hel hög med lampor i olika varianter, har ju bara taklampa i köket i princip och hallen är en aningen mörk utan :P

Så det blev beställt 3 taklampor till hallen, sovrummet och vardagsrummet samt 2 fönsterlampor till köket och sovrummet. (nya alltså, för där sitter det lampor, jag lever inte i ett mörker alltså)

 

Sådär då var håret ursköljt. Kanske bjuder på en bild sen om det blev bra! :P

Tror att jag ska fortsätta min paus med att se på Girls och Bones. Vänta på att B ska dyka upp också efter nattjobb och några timmars sömn där borta i Vinäs.

 

So long!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards