Direktlänk till inlägg 26 juli 2013

Tärd.

Av Pernilla - 26 juli 2013 00:10


Jag är så trött, så trött, så trött..

Sommaren har varit helt galen och det känns inte som att jag har varit ledig någonting.. Det känns inte som om jag sett min inneboende öht typ och jag har suttit fast här hemma utan att kunna göra något ens när jag väl haft två-tre dagars ledigt i sträck för då har jag haft djur att se till.

Det känns inte som att jag har så mycket kvar att ge för allting har tagit så otroligt mycket av mig. Alla har tagit för mycket av mig. Det finns inget kvar till mig själv.

 

Just nu skulle jag vilja fly ut till en stuga någonstans, gärna intill en sjö och helt utan el. (och inga människor så långt ögat kan nå) Bara skog, vatten och luft.

Ingen tv, ingen dator och ingen telefon. Jag skulle kunna gå med på en batteridriven radio på sin höjd. Tänk att få ta med sig bokhögen, några korsordstidningar och bara få vara där i någon vecka. Sitta i solen och dricka något kallt, eller svalka av sig i sjön och sedan soltorka på ett badlakan.

Fan så härligt! Att bara få vara där och insupa naturen och lugnet, ladda upp batterierna igen och komma tillbaka helt återställd, redo för action.!

 

Ångrar verkligen att jag inte bad om iaf 1 veckas ledighet. Det hade varit välbehövligt just nu. Är så less på människor att jag skulle kunna kräkas, eller grina. Vilket som.

Och det är inte roligt att stå och behöva vara trevlig när jag på insidan känner hur trött jag är på folk. Men det är väl bara att bita ihop antar jag. Lyckades byta skift i morgon iaf så att jag slipper jobba ett hellångt pass utan nu blir det istället bara 6 timmar. Och det ska bli så skönt! För efter det är jag ledig i 2 dagar och då på lördagen ska jag hem till mamma och leka i paviljongen. (äta grillat och svepa cider), sen jobbar jag måndagen och sen är jag ledig 2 dagar igen och då blir det kortis tripp till Mora för att försöka koppla av lite. Jobb på torsdagen igen och resten av veckan.

 

Längtar och längtar tills sommaren är över så att lugnet kan återvända. Men sen vet jag ju också att det kommer bli tråååkigt eftersom att jag då förmodligen inte kommer få jobba så mycket igen. Typsikt. Aldrig kan det få vara riktigt bra! ;P

 

Men jaja, nu ska jag väl läsa lite och sedan sova.

So long!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards