Direktlänk till inlägg 1 mars 2013

Sovmorgon, vad är det?

Av Pernilla - 1 mars 2013 10:19


Jaha, nähä. Det blev då rakt ingen sovmorgon för mig inte.

Vaknade första gången vid 8 och fick lov att göra ett snabbt toalettbesök innan jag dråsade tillbaka ner i sängen igen.

Kl 9 vaknade jag igen då jag drömde en mardröm om min yngsta lillebror.. jag var inne i mammas hus och hörde honom skrika utifrån på sin far (som stod inne vid diskbänken och typ sa jaaaa vääänta), alltså han skrek verkligen. Det var sådan ångest och rädsla i hans skrik att jag kastade mig ut från mitt gamla rum och sprang så fort jag bara kunde mot altandörren när han skriker igen, bara skriker utan att ropa på någon, jag flyger ut genom dörren och sen blev allt bara vitt och jag vaknade. Jag hann aldrig se vad som var fel eller vad som hände förrän jag låg på rygg med bankande hjärta och stirrade upp i taket. Fy fan vilken känsla. Jag mådde så dåligt av hans ångest att jag hade kunnat gråta när jag slog upp ögonen.

Det finns nog inget jag inte skulle göra för mina syskons skull. Jag skulle göra allt för dem för de är de absolut viktigaste människorna för mig. Och det hänger säkert ihop med att jag är den som är äldst vilket har inneburit att jag har fått tagit mycket ansvar för de flesta av dem under uppväxten. Och därför älskar jag dem säkert extra mycket också med mitt storasyster-hjärta.  

 

Lite frukost kanske och sedan invänta B.

 
 
Ingen bild

Kackmarie

1 mars 2013 20:00

Usch vad hemskt med såna drömmar. Jag har oxå drömt mkt hemskt om mina syskon säkerligen av samma anledning.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Ovido - Quiz & Flashcards