Direktlänk till inlägg 21 september 2012

How to be a woman.

Av Pernilla - 21 september 2012 18:18


Jag har inte hunnit läsa ut boken än men jag måste göra en liten paus och deklarera min nyfunna kärlek till Caitlin Moran, författaran till ovannämnda bok.

Det är så roligt att jag ibland skrattar högt utan att riktigt vara medveten om det, i nästa ögonblick är det allvar och jag nickar instämmande i det mesta jag hittills läst. Hennes åsikter om det mesta i boken stämmer överens med mina egna till 99% och jag blir så glad.

Hon fattar grejen och sprider kunskapen vidare iom denna bok. "Nya" tankesätt som når ut till fler människor.


Älskar tipset på hur man avgör om man är feminist som kvinna.


"So here is the quick way of working out if you´re a feminist.

Put a hand in your pants"


a. Do you have a vagina? and

b. Do you want to be in charge of it?


"If you said "yes" to both, then congratulations! You´re a feminist!"


Jag gillar henne skarpt!

Det är mycket som är så enkelt och självklart när det väl kommer upp i ljuset och jag är övertygad om att de allra flesta kvinnor kan relatera till innehållet i boken. (det kommer såklart alltid att finnas undantag som med allt annat)


Det är så många olika ämnen jag skulle vilja ta upp och diskutera som hon tar upp i boken men det får nog vänta tills jag har läst ut hela. Har hittills bara kommit till sidan 88 och resterande sidor ser lovande ut! Can´t wait! Jag är frälst!

Gör dig själv en tjänst och läs den!

 

 


Annars idag har det inte varit så mycket.. börjar nog bli lite rastlös med all ledighet och vet inte riktigt vart jag ska göra av all tid.

Var ner en sväng på Näcken bara för att jag behövde komma ut och vädret var ju strålande så det fans ju inte direkt något att klaga på. Hösten är här på riktigt iaf. Det är kyligt i luften och löven är gula. Wonderful.

På vägen hem igen tog jag med en ny gren hem till fåglarna och har således möblerat om lite hos dem och gjort en liten lekplats ovanpå burtaket där de kan hålla till när de är lösa.

Självklart är de ena riktiga fegisar och den enda som verkligen vågat sitta där är såklart Grå som sitter där man sätter henne. Hon är bra hon Grå. Lugn som en filbunke.

 

Nej jag kanske skulle läsa lite mer medan B spelar Batman- spel. Senaste om jag inte minns helt fel.

 

So long suckers!

 



 
 
Linda

Linda

23 september 2012 23:13

får jag låna den sen?? :D lovar att jag ska försöka läsa den! behöver bli bättre inom ämnet.
Den 16 ska jag på föreläsning, någon känd amerikanst (tror ja) författare som är feminist tydligen. Kommer dock inte ihåg vad hon heter men är taggad till 1000! :-D

http://www.derodias.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards