Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

Slött.

Av Pernilla - 31 juli 2012 23:53


Meeeer sånna här dagar tack!

Jag har inte gjort något märkvärdigt alls idag och det har varit så himla skönt!

Jag tog med mig duntäcket och kudden och la mig på soffan och där har de flesta av denna dags timmar spenderats, antingen har jag tittat på Haven eller så har jag läst i första delen av AGOT- serien. (Jaaa jag vet att jag sa att jag inte hade någon lust med den ännu och det hade jag eg inte heller.. men i brist på annat så tänkte jag att det var lika bra att ge den en chans.. och jag gillart!)

Även om jag är spänd på att böckerna jag beställde igår ska komma! ^^ Nu kanske jag f.ö satt mig lite i skiten om jag gillar den här serien så pass mkt att jag måste läsa ut alla böckerna innan jag kan börja på nåt nytt.. fasen också..

 

Försökte ju se tv-serien som är baserad på böckerna tidigare i år men efter bara några minuter fick jag den första nakna kvinnokroppen uppkörd i ansiktet och några minuter senare ett par nakna kvinnokroppar till och kände då att njaa det här skippar jag nog.

Missförstå mig rätt, jag gillar kvinnokroppar men jag blir så förbenat trött på att just kvinnors kroppar används som någon slags "publikdragare", kvinnor porträtteras ofta som något fint att titta på i bakgrunden eller någon sorts förbruknings vara, helst ska de visa så mkt hud som det bara går också och för mig blir varken en film eller en serie bättre av nakna kroppar. Och om jag ska vara riktigt petig så på 200 sidor har det hunnit vara 2 "sexscener" och vare sig den första eller andra får man läsa om (det lilla jag hann se i serien.. tjoho. det var ju ligga ligga ligga typ) . Det jag blev lite upprörd över i början av boken var att Daenerys bara är 13 år gammal och blir bortgift till en 30+ gubbe som tar hennes oskuld.  Personligen var jag aldrig intresserad av sex när jag var så liten (ett BARN) och tycker  att det är riktigt vidrigt i boken. Jag förstår ju att det funkade så förr i tiden men iaf. Hittills har pojke/flicka- barnen fått vara barn, iaf inte när det kommer till "förhållandet" mellan Sansa och prinsen hon är trolovad med/till (?), hon är 11 år och i hennes ålder tror inte jag att man redan drömmer om och fantiserar om att bli en gift kvinna med allt vad det innebär. Eller? O.o

 

Iaf. Jag har läst ganska mkt och när jag inte har gjort det har jag gosat på marsvinen och kaninen.

Nu på kvällskvisten kom jag på att jag inte hade någon lunchlåda till i morgon när det är dags att jobba igen så jag slängde ihop en köttfärslimpa bara sådär. Jag är så huslig. På kvällen.

Den här dagen har varit en dag precis i min smak. Inget att oroa sig för, inget att tänka på, inga skan eller måsten. Bara dega på soffan försjunken i en bok. Aaah..

 

Jag är dock fortfarande arg.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards