Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Bobyggare.

Av Pernilla - 29 februari 2012 21:26


De där finkarna som huserar i buren tillsammans med resten av fjäderfäna är helt otroliga. Jag hann vara borta ganska precis 6 timmar på jobb ikväll och när jag kommer hem har de, som så många gånger förut, byggt bo i undulaternas matskål..  -.-'

Det är inte första och rakt inte sista gången det händer! De bygger bo överallt! De brukar t.o.m släpa upp halm i badkaret och tror att det ska gå att bygga där! Senast i förrgår hittade jag ett litet ägg som låg och rullade runt i vattnet.


 


Såhär såg det alltså ut när jag kom hem för en stund sedan. Sådär ser det faktiskt ut de flesta dagar man kommer in i vardagsrummet och kikar in i buren. Men jaja.


Har nyss lyxat till det med en gul kiwi som jag fick av en kollega och den var riktigt söt och god. Ska ju inte äta frukt heller med tanke på fruktsocker men jaja, jag hade aldrig ätit en sådan förut så jag tyckte att jag kunde få prova.

Har jobbat 1 av 5 dagar nu och i morgon börjar jag 10 så jag hoppas på att kunna somna tidigt idag..


Tror jag ska stoppa i mig maten som blev över tidigare, magen verkar vara lite sugen!


hejsvej leverpastej

 
 
KackMarie

KackMarie

1 mars 2012 13:52

Som sagt, vem behöver tv.. :p
Gul kiwi. Icke hört talas om innan.

http://mariekack.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Ovido - Quiz & Flashcards