Alla inlägg den 5 november 2015

Av Pernilla - 5 november 2015 23:45


Så kom dagen då det var dags för att göra riskettan. Skapligt nervös inför att "umgås" med 11 andra personer jag aldrig träffat förut, rädd för att behöva märkas och synas under lektionen och självklart slapp jag inte undan något sådant.

Inte för att jag har problem med att prata med människor som jag inte känner för det kan jag absolut göra, men då min natur är den att finnas lite mer i bakgrunden så är det ju ingenting jag ser fram emot eller ens vill egentligen.

Så i över 3 timmar satt jag i en lektionssal och lyssnade på en lärare som pratade om alkohol/droger/trötthet i kombination med bilkörning. Där i mellan blev vi indelade i grupper där vi skulle diskutera olika saker och sedan berätta vad vi hade kommit fram till inför resten av eleverna, tittade på film och hade en liten rast på 20 minuter då vi fick fika lite.

 

Min bästa både skjutsade dit mig och stannade kvar i Mora under tiden som lektionen pågick och skjutsade sedan hem mig igen där vi slängde ihop lite mat efter ett snabbstopp på vår lokala Icabutik. Vi hann titta på ett avsnitt av en serie innan det var dags för honom att åka tillbaka till Mora igen för att göra en natt på jobbet. Jag är så tacksam för honom! Att han pushar och ställer upp.   

 

Som introvert efter en dag full med prövningar i form av en massa människor, en massa babbel från både höger och vänster, intryck och några lärdomar (även om det allra mesta är vad varje förnuftig människa redan vet) så var min hjärna totalt utpumpad. Efter maten medan vi satt och tittade på serien så höll jag på att somna. Så otroligt trött efter allt jag fått "utstått" idag och alla de spänningar som släppte nu när riskettan var gjord.

Så på måndag är det dags för den första körningen.. jag är lite nervös nu. Jag insåg idag när jag och B åkte runt lite på alla vägar och gator i Mora att det är en himla massa jag kommer bli inkastad i. Tänkt om jag inte fixar det? Det är ju trots allt min första gång i denna typen av trafik. Allt som jag måste tänka på och kunna. Högerregler här, inte högerregel där, i all oändlighet. Men jaja, det är väl bara att ta det lugnt och jag har hört att första gången en kör med någon av lärarna så är det inte rakt in i den trafiken en hamnar så jag hoppas på att det kommer bli så även för mig. Så att jag får bli lite varm i kläderna tillsammans med läraren så att säga.

Nu är det väl hög tid att sova en stund för i morgon är det bara att kasta på sig arbetskostymen igen och infinna sig nere på Ica till kl 13.

 

Ha en fin helg!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards