Direktlänk till inlägg 11 oktober 2015

Ledig.

Av Pernilla - 11 oktober 2015 20:57


I helgen blev jag ledig då en kollega ville byta helg med mig, det gjorde mig inget. Har vart riktigt skönt att få vara ledig.

Har vart så trött den senaste tiden, mycket tack vare förkylningen som ligger och bubblar alldeles under ytan men också då jag jobbat ganska friskt den senaste veckorna.

Igår vaknade jag inte förrän pappa ringde och väckte mig vid 10.20 Har nog inte sovit så länge sen jag var i tonåren. :P

Antar att det var kroppens sätt att försöka ta igen lite sömn och att få sova ut för en gångs skull.

 

Så vad har jag pysslat med i helgen? Ptja, jag har övningskört med pappsen, idag har vi storstädat lägenheten och efter att lilla mamma slutade jobba kl 15 så kom hon hem hit på middag och fika.

När vi var mättna och belåtna åkte vi till moster L som köpt hus i Östanvik och nu ska bli permanentboende i byn för att kolla in hennes lilla gula hus. Jag blev så avundsjuk! Det var så himla mysigt och det var som att tas 23 år tillbaka i tiden och kliva in i morfars hus.. Layouten var densamma bara att det saknades en trappa upp till en övervåning.

Hade jag vart själv hade jag lätt kunna se mig själv bo där.

 

Jag har vart dålig på att plugga teori den senaste tiden men det kanske är bra på ett sätt. När jag kör igång med det igen kan jag ju se om något har fastnat! :P

Det ska bli skärpning, jag lovar!

I morgon blir det lite körning igen iaf då jag ska följa med pappa och lillasyster till Falun en sväng. Hoppas på att det ska gå att övertala pappa att få gå in på Plantagen ^_^

Jag älskar Plantagen! Gick det att bo där skulle jag utan tvekan bosätta mig där inne! Så härligt med alla växter överallt! Love it!

 

In other news så har jag beställt en liten kanintjej som ska få flytta in i den befintliga lilla flocken den 30 Oktober. Mycket med tanke på att Chibi börjar bli till åren och vi inte vet hur länge till hon kommer att hänga med. Jag önskar såklart att hon ska få iaf några år till men en vet ju aldrig. Hon är ju iaf 7-8 år nu så.

 

 

Såhär ser hon ut, en ljuvlig liten korvsnutt på 4-5 veckor.   

Lägg märke till de blå ögonen.

 

Upp med tuppen i morgon så jag ska nog be B komma till sängen och kika på bron med mig innan det är dags att knyta sig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards