Alla inlägg den 28 maj 2015

Av Pernilla - 28 maj 2015 10:03


B har en liten ritual han genomför varenda gång han ska åka till jobbet tidigt på morgonen. Han går upp och gör det han ska och alldeles innan han ska till att gå så kommer han tillbaka in i sovrummet där jag fortfarande halvsover, oftast på sidan med ryggen mot dörren.

Han kliver i sängen, viker undan täcket som jag oftast har dragit över huvudet då det är så ljust nu på morgonen och så pussar han mig i nacken, på axeln, på skuldran, på halsen och så vidare till kinden innan han viskar hejdå och går igen.

Jag får nästan fjärilar i magen nu när jag skriver det. ^_^

Tänk att en sån liten grej kan göra hela dagen och det är de där små grejerna som gör att det håller och som håller allt vid liv.

Jag tror att en sak som många gör fel är att de inte rör vid varandra tillräckligt under dagen. Det behöver inte ens vara något speciellt. En smekning över ryggen, händer som rör vid varandra eller kanske bara att luta sig mot den andre i soffan. Jag är helt övertygad om att den vardagliga fysiska kontakten är en sak som många glömmer och så rinner förhållandet ut i sanden.   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards