Alla inlägg den 19 maj 2015

Av Pernilla - 19 maj 2015 15:36


Ser att det är lite glest med ilägg nu igen och då har jag inte ens jobbet att skylla på då jag har vart ledig i 5 dagar.

Men det betyder ju också att det faktiskt har hänt lite att rapportera om!

 

I lördags infann vi oss på Sjöstigen till 13.30 då husvisning stod på schemat.

Jag kan ju säga så mycket som att vi gick omkring där i ganska precis 9 minuter innan vi tackade för oss och for hem igen.

För det första förstår jag varför det huset hade vart ett sommarhus.. Pyttesmå sovrum (det största var t.o.m mindre än det vi har här i lägenheten och då är det inte stort!) Och visst flera har påpekat att det går att slå ut väggen mellan sovrummen men då blir det ju bara ett sovrum och jag vill ha minst 2, helst tre i skapliga storlekar där ett kan vara vårt rum och där det andra kan vara gästrum och där det tredje kan vara mitt rum där jag ska ha skrivbord och bokhyllor fulla av böcker samt en dagbädd som också kan användas till gäster om det skulle behövas!

Det "stora" rummet nere i källaren var också litet. Allt var egentligen litet. Badrummet var litet kök/vardagsrum/matplats var inte heller stort men öppet och över det hela det bästa rummet i hela huset.

Så nej. Jag kan inte påstå att jag var särskilt besviken heller för vi gick in med iskalla huvuden och förstod från början att det nog inte skulle vara något för oss. Bakgården var inte särskilt fin heller om jag ska fortsätta. Det var en chansning.

 

Senare samma kväll så for jag och min mor ner på byn där vi gick på försenad "inflyttningsfest" som den nyaste kollegan hade ordnat.

Det blev lite tilltugg till att börja med i form av allenhanda snacks. Chips, ostkex, andra kex som vi fyllde med "mosade oliver", heter det kanske tapenada eller nåt sånt?

Till middag blev det langos med valfri fyllning och jösses så gott det var!

Måste absolut testa att göra här hemma någon gång!

Det blev vin/läsk/piggelindrink och därimellan smuttade jag på några cider.

Vi var väl en 6 stycken och det var ritkigt trevligt! Det var många långa samtal och en himla massa skratt. Volymen låg väl på max men en annan hyresgäst i lägenheten hade sagt att det bara var trevligt att lyssna på oss. Efterrätt blev det också med färska jordgubbar, hallon och glass som hon hade ringlat glasslikör över, toppat med rån!

Åkte hem igen vid 01 tiden på natten. Riktigt lyckat!

 

Idag har jag jobbar kortdag och nu ska jag slänga ihop lite middag har jag tänkt!

So long!

 

 

 

 

 

Skapa flashcards