Alla inlägg den 9 januari 2015

Av Pernilla - 9 januari 2015 15:45


Jag har tänkt skriva flera gånger men sen när jag väl haft chansen har jag inte vetat alls om vad jag ska skriva.. 

 

Det blev iaf himla tomt när Blixten åkte hem igen på onsdagen. Både skönt och inte, skönt därför att han är alldeles för stor för den här lilla plutt lägenheten och för att jag inte fick sova en hel natt medan han var här. Han börjar med att ligga på golvet i hallen, sen under natten kom han till min sida sängen och hoppade upp för att antingen ligga i fotändan eller bredvid mig på min sida madrassen så att jag fick inta position som en banan som ligger diagonalt över sängen, alldeles klistad mot B. Och så sover ju ingen bra. När det sedan blev för varmt för honom att ligga kvar i sängen så hoppar han ner och lägger sig på golvet alldeles innanför sovrumsdörren. Sen kom han tassade framåt småtimmarna och körde näsan antingen i ansiktet eller i arslet på en vilket av dem som vid tidpunkten låg exponerat utanför täcket.. 

Inte skönt är det för att jag inte har någon som helst motivation till att promenera utan hund.

 

Idag har jag jobbar kortdag och kom hem för ungefär 40 minuter sedan. B fejjar och lagar veggielasagne i köket medan jag har slagit ner min stora röv i soffan och vägrar göra något annat idag.

Det var meningen att jag skulle vara ledig i helgen men eftersom att en kollega blivit sjuk så ska jag istället jobba. Bra med pengar men det hade vart skönt att bara få vara i 2 dagar..

 

Nä nu skriker magen så jag ska väl jaga på min kära en smula!

 

So long!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards