Alla inlägg den 4 januari 2015

Av Pernilla - 4 januari 2015 19:30


Nu när jag har kommit hem från jobbet och funderat på det ett tag så kanske jag inte har något mer att förtälla för tillfället.
Jag tror att jag drog det hela, ganska kort absolut, tidigare idag men det finns inte så mycket mer att utveckla till något eller berätta..
Särskilt inte nu när jag är ganska trött efter en arbetsdag och tacosfärsen luktar så gott ifrån köket.. :P
Om det är fint väder i morgon så har jag bestämt att dagens första pinkrunda får bli en lång runda runt Vindförberg och att vi då tar med oss frukosten i ryggsäcken och en termos med något varmt och gott att dricka.

Jag vill så gärna att hunden ska få gå i linan så mycket som möjligt och jag har aldrig mött en annan hund när jag gått där tidigare så den chansen är ganska liten att det skulle hända.
Han känns så begränsad i det vanliga kopplet och jag får nästan alltid kliva ner i snön eller ett dike för att han ska kunna nå dit han vill så jag gillar linan skarpt.

Det riktigt syns hur han lever upp och får en helt annat energi när han får gå i den.

Och han är inte sådär att han springer lååååångt i förväg utan han stannar efter en bit och kollar så att vi är med. 
Han är noga med att hålla kontakten mellan oss.

Och allt det här har ju bara fått mig att längta och längta mer och mer efter en egen hund eller två.
Jag vill flytta till hus nu!



 

Av Pernilla - 4 januari 2015 14:50

Jaha, jamen då var det helt plötsligt ett nytt år då. 

Vi vaktar fortfarande hund och hart ute på många härliga långpromenader i både slask och solsken halkandes framåt på rena isgator i skogen. Blixten trivs som fisken i vattnet när han får springa omkring lite som han vill i den långa linan, den ger ju honom en viss frihet så att säga. 

Året började rätt fint då jag lyckades skrapa fram en liten summa pengar på en trisslott, vilka senare hamnade i framtidsburken och ska användas till vårt hus. 

B har tappat nästan allt hår nu tack vare cellgifterna och ser numera ut som ett ägg. :-P 

Inte ens skägget fick han behålla så numera går han under namnet "babyface". :-* 

Sitter nere på jobbet i skrivande stund så därför blir det inte mer än såhär. Ska försöka mig på en bättre uppdatering ikväll när jag kommit hem. 


Hejsvej

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards