Alla inlägg den 7 november 2014

Av Pernilla - 7 november 2014 10:21


Jag ber ödmjukast om ursäkt redan nu eftersom att det inte är några kvalitets bilder som finns här nedan..

Det har blivit alldeles för lite fotande de senaste veckorna så ni få hålla till godo med ett par instagram-bilder så länge.

 

 

Igår kväll var det fullmåne och -6 grader kallt ute.

Vi tar med oss stativet och systemisen och drar ut på expedition tänkte vi och åkte mot bruket för att kanske få till någon sjyst bild på månljus vid vatten.

Och visst, någon bild blev det väl men eftersom att det var så pass "kallt" ändå så var tålamodet liiite kortare än vanligt och det hade behövts mycket längre slutartid för att få till en bra bild.

Dessutom hade den förbaskade månen gått i moln så det var inte så ljust som vi hade tänkte heller..

ska se om jag kanske kan få till en av bilderna lite senare och slänga upp.

 

 

Idag är jag ensam hemma för mannen har återgått till arbete efter 2 veckors sjukskrivning.

Känns väl sådär.. har blivit van att ha honom hemma nu och det känns väldigt tomt utan honom.

Men men, jag är ju en "egentids-människa" så jag ramlar nog snart ur det mönstret igen och trivs som fisken i vattnet.

När jag tänker efter så känns det ganska skönt med tystnaden som nu invaderar lägenheten, ingen dålig musik som spelas på datorn och ingen som sitter bredvid och nyser eller brakskiter (tänkte skriva "fiser" först men det ordet är some what lacking i beskrivningen).

Okej, det är skönt att han är och jobbar igen! :P

 

Undrar vad jag ska hitta på idag..

Äta pannkaksfrukost och titta på Bones kanske?

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards