Alla inlägg den 6 november 2014

Av Pernilla - 6 november 2014 08:36


Nu har det gått några dagar sen senast och jag har hunnit med ett par saker!

Jag har varit till tandläkaren och blivit misshandlad i heeela munhålan tack vare att jag har sådana tänder som inte får hål (när jag sköter dem bra, som jag tydligen gjort! :D) utan jag har sådana tänder som får tandsten. Under tandköttet..

Så hon var med både den elektroniska tandstensborttagaren (känner mig i skrivande stund osäker på om det ens är ett ord eftersom att rättstavningskontrollen inte vill godkänna det ??) och de manuella krokarna (som jag tycker är värst!) så jag blödde på varenda millimeter av tand jag har.

Jag har såklart också för djupa tandfickor vid framtänderna på ovansidan så jag fick köpa ett munskölj med klorhexidin i för att försöka få bukt med tandfickorna.

 

Därefter for vi till lillebror och plockade upp honom för att ta en frukost tillsammans på Fricks, klockan var då 8.20 kanske :P

Den här gången förvarnade jag honom iallafall på att vi skulle komma dagen innan, mest för att jag hade tandläkartiden så tidigt på morgonen.

Any who. Vi beställde en varsin smörgås och jag en varm choklad med grädde som smakade te med en gnuuuuttta choklad i. Eftersom att det också var så hett så kunde jag inte dricka den när "grädden" låg kvar på toppen utan den smälte och blev ett gult fettlager uppe på chokladen. Vilket lurendrejeri! Ska det vara så svårt att ha choklad som smakar choklad och toppa med riktig grädde?

De som också gör tårtor måste ju ha någon liten slatt med överbliven grädde?

Men jaja, vi satt där i någon timme innan vi skjutsade tillbaka liten bror och fortsatte hemåt igen. 

Hade ont i käften ända till sena kvällen. Blev rädd att tänderna skulle lossna ur sina hålor och ramla ur så att jag skulle svälja dem mitt i natten när jag sov.

 

 

 

Annars har jag bara jobbat så det finns inte så mycket mer att skriva om tiden som varit, så därför kan jag ju skriva lite om idag istället!

Idag ska vi ha (som överskriften avslöjar) kojdag!

Jag vet inte hur era kojdagar brukar se ut men våran kommer förhoppningsvis se ut som följer:

 

  1. Ner med alla persienner! (mycket viktigt)
  2. Sätta mobilerna på ljudlöst (med vibration) och bara svara om vi tror att det kan vara något viktigt!
  3. Båda ovanstående punkter pga: (Vi inte är hemma! eller ja, anträffbara iaf.)
  4. Lite lyxigare frukost. (pannkaka med vanilj och jordgubbsglass)
  5. Fortsätta vara klädd i nattlinne heeeela dagen! (om det inte blir emergency och vi måste ner på affären)
  6. Vi funderar fortfarande på om vi ska göra hemgjord pizza till middag.. 
  7. Bara ligga i sängen/på soffan och glo på film, heeeeela dagen!
  8. Spela lite tv-spel också för B's skull.
  9. Fram med största godisskålen och fylla den till brädden!
  10. Förmodligen läsa lite för egen del också.. 

Så hoppas jag iaf att dagen kommer att se ut!

 

Och ja just det, vi har fortfarande inte fått någon som helst bekräftelse på vårt senaste bud. Dag 4 på tystnaden nu.

 

Tjoho!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards