Alla inlägg den 11 juni 2014

Av Pernilla - 11 juni 2014 22:56


För en gångs skull har jag noll bilder att bjuda på! Bilder har ju blivit lite av min grej nu när värmen, den ökade arbetstiden och latheten faller på. Eller okej, för att vara lite snäll mot mig själv så har det inte hänt så hemskt mycket att berätta om och i de flesta fall säger ju bilder mer än 1000 ord?

 

Idag har jag för tredje året i rad befunnit mig nere på parkeringen, under taket bredvid grillen för den årliga "grillahamburgaretillskolavslutningen" utanför Näcken.

Efter att jag i ett svagt ögonblick råkat säga att jag tyckte att det var roligt för tre år sedan så har jag fortsatt att hamna på den uppgiften. Och jag har väl egentligen inget emot det, det är ganska trevligt att stå ute i friska luften och vara social med människor.

Det mindre roliga är ju att det alltid och jag menar verkligen alltid ska regna på just denna dag. Det slår verkligen aldrig fel! Även om det inte var lika illa som förra året när regnet blåste in under taket och blötte ner allt så blåste det även denna gång och så fort locket till kassan öppnades så flög någonting ut..

Håret slet sig från knuten och eftersom att jag fick lov att stryka bort det från ansiktet lyckades jag såklart smeta fulla luggen med stekfett.. Det enda positiva med det var väl att håret till slut stannade där det var.

 

Så när vi då hade stått där från 10-15 plockade vi ihop och städade undan allting innan B kom ner och plockade upp mig för en rast på 60 minuter innan det var dags att återvända ner till Näcken för att plocka lite varor. (behöver jag säga att jag tvättade håret?)

Jag var dock så trött och slut efter grillandet att jag stannade nere på Näcken tills jag fixat frukten och därefter kom B och hämtade mig igen.

 

Vi åt lite och sedan åkte han mot nattjobb när klockan blev 19. Efter det har jag hunnit duscha ännu en gång (är uppe i 3 ggr nu tror jag..) och sedan har jag legat i sängen och tittat på serier.

Nu är det dags att sova för i morgon blir det lång dag då jag ska lära ny sommarpersonal hur kassan fungerar. Det ska bli kul! Jag är en bra lärare! :P

 

Det kommer bli en tuff vecka. Jag ska jobba 7 dagar på rad nu och de flesta av dem är 10-19.30 dagar plus 12-19.30 dagar. Men jag är glad. Pengar behövs!

 

Smell ya later!

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards