Alla inlägg den 10 juni 2014

Av Pernilla - 10 juni 2014 11:51


Igår på förmiddagen promenerade jag bort till Tillhed där mamman väntade, vi packade kylväskan med förfriskningar, lastade cykeln med parasoll, stolar, ryggsäckar och dynor och så begav vi oss av till båten.

 

                 

Solade, badade, mumsade wienerbröd och drack jordgubbssaft.

En perfekt ledig dag!

Stannade på stranden i ett par timmar innan vi tog båten tillbaka och promenerade tillbaka med fullastad cykel till Tillhed där vi åt lunch bestående av finmiddagsrester.

 

Pratade, prismärkte loppissaker hon planerar att försöka kränga under sommaren och så gick jag hem igen.

Hade en riktigt bra dag med andra ord.

 

Idag är jag illröd på smalbenen och axlarna har vita ränder efer tankinins axelband.

Hade tänkt göra om gårdagen idag men en massa småpyssel satte stopp för det..

Och i morgon ska jag infinna mig nere på jobbet kl 10 för att återigen servera hamburgare till skolavslutnings folket.

Pust.

Av Pernilla - 10 juni 2014 11:46


I söndagskväll bjöd vi in pappa och lillasyster på middag.

Kvällen till ära serverades Ädelostgratinerade kycklingfiléer med päronhalvor till ris och en enkel sallad.

MUMMELI!

 

 


Efterrätten blev ,som synes, jordgubbar med glass av smaken "sommarbär".

 


Vi hade trevligt.

Pratade en massa, plågades av en miljon flugor som inte gav sig fast att alla fyra runt bordet viftade bort dem i tid och otid.

Medan efterrätten avnjöts bjöd pilfinkarna på liveshow i syrenbusken, barnförbjudet såklart.

Och inte bara en gång utan två.

Ingen var besiken.

 

:P

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards