Alla inlägg den 10 maj 2014

Av Pernilla - 10 maj 2014 14:49


Vakna 7.20 och försöka somna om. Omöjligt.

Gick upp vid 8.30 väckte B vid 9 och sen blev det pizzafyllningsrester till frukost.

Hoppa in i bilen och fara mot staden. Första och enda anhalt, Biltema, där jag köpte på mig 4 paket kompostgaller för framtida bruk samt bygga hage till Jessie över sommaren då jag några veckor tidigare tagit ner den gamla och slängt mycket av nätet som inte längre var brukbar.

Köpa en slägga samt en påse buntband och så åkte vi hemåt igen över Stackmora där vi stannade till vid växthusen och köpte tre perenner att sätta i landet efter vardagsrumsväggen. Kommer inte ihåg vilka sorter det var just för tillfället men kommer ihåg att kassörskan sa att en av dem var samma sak eller nästan samma sak som kattmynta så nu kommer nog grannens katt tycka extra mycket om mig. ^___^

 

 

 

Efter att vi landat hemma satte vi genast igång med hagbygge vilket blev helt okej.

Inte så jättestor men tydligen fullt tillräckligt för att hon ska kunna slira runt i hög fart och göra stora glädjeskutt som hon för tillfället roar sig med. Härligt att hon lever upp så mycket när hon kommer hit. Det blir som om hon vaknar ur en dvala eller nåt. Kanske för att det är så pass lugnt här?

Nu hoppas jag innerligt att hon inte tagit efter Chibi då de spenderade förra sommaren tillsammans med nät emellan. Hon grävde ju upp hela gräsmattan som en jäkla jordfräs och raserade hagen. -.-'

Och jag hoppas också att hon inte försöker klättra eller hoppa ur den för då får jag lov att åka tillbaka till Mora och köpa bärnät att ha som provisoriskt tak.

 

 

När hage var färdig tog vi itu med landet. B grävde upp stora kokor med ogräs och rötter medan jag slet upp "hallonbuskar" som ploppar upp som ogräs i landet på baksidan.

Därefter sågade jag ner den spretiga gamla busken på långsidan och när vi hållit på en stund började det såklart regna lite smått. Så då hoppade vi in i duschen och tog paus. Fortsätter förmodligen i morgon om vädret är fint. Blir att åka ner på Näcken och köpa några säckar jord och bark så ska väl landen förhoppningsvis vara fina sen. Älskar trädgårdsarbete även om det är tung och en vill slita sitt hår emellanåt. Det blir ju så fint när det är klart!

 

Nu ska vi börja med middagen!

Hejsvej

 

 

Gårdagens gormé-mat. Den glaserade picnic-bogen. Ooh.

Av Pernilla - 10 maj 2014 08:40


Idag för 7 dagar sedan började jag med LCHF, igen.

Hur har det gått? 

Det har gått riktigt bra faktiskt och glädjen har på nåt sätt återvänt till både mig och kroppen. Det har blivit balans.

Och som det stora plusset har jag minskat exakt 2,6 kg på dessa dagar. ^__^

Det känns fint! Och om jag tänker efter så har jag inte haft någon vidare sockerabstinens heller, inte alls faktiskt. Det har gått förvånansvärt lätt den här gången! Och det tackar jag för! Igår slarvade jag lite dock med fettintaget och jag inbillade mig att jag var sugen på både det ena och det andra vilket slutade i en ruta mörk blåbärschoklad. Men när den rutan inte hjälpte (och jisses vad söt den var!!) så förstod jag att det jag behövde var fett. Så det blev en liten tur ner på Näcken igen för att handla ingredienser till (LCHF)pizza.

Som jag skrev igår så tittade vi på nya Robocop filmen med Joel Kinnaman (    ) och jag måste säga att jag gillart! Han gjorde rollen otroligt bra och även om det inte är det bästa jag någonsin sett så var den helt klart sevärd! 

 

Nu ska jag snart gå och väcka den sovande mannen och så ska vi pilla i oss lite frukost innan vi drar på äventyr över dagen!

Skriver förmodligen ett inlägg om det ikväll om jag orkar. :P

 

Smell ya later!

 

 

She´s baaaaaack!

Skapa flashcards