Alla inlägg den 5 maj 2014

Av Pernilla - 5 maj 2014 08:31


Jösses amalia!

Igår var ingen rolig dag. Direkt jag vaknade kände jag mig konstig. Jag var fortfarande mega-trött och hade någon konstig värk bakom ögonen. Klämde iaf i mig tre kokta ägg innan B skjutsade ner mig till arbetet och väl där klämde jag i mig några panodil för att mota bort huvudvärken och så började arbetsdagen.

Som vanligt på söndagar så kryper timmarna fram, mindre folk än annars även om det denna helg vart marknad i Rättvik och det varit in en hel del folk både fredag och lördag så antar jag att alla hade handlat ifrån sig när söndagen väl kom. 

Jag och M tog oss iaf igenom dagen och sista timmen innan stägning hade huvudvärken kommit tillbaka igen med full kraft.

Jag tog mina pinaler och så gick jag hem längs järnvägen. Väl hemma stoppade jag i mig Ipren och samlade ihop räkorna som legat på tining hela dagen, satte mig i vardagsrummet för att skala dem samtidigt som jag satte igång "Orphan Black". (En serie jag tänkte ge en chans)

Tittade på två avsnitt och tog en dusch, kl var då 22 och jag var redo för sängen. Sagt och gjort, borsta tänderna och sedan ner under täcket och somna nästan direkt. Jag var helt slut. Kaputt. Finito.

Vaknar av ett sms 2 timmar senare från min kära som är påväg hem från Uppsala tillsammans med kompis och tillhörande flyttlass. Somnar om och vaknar 00.20 då en nyckel sätts i låset och han kommer hem.

Somnar igen och vaknar kl 8 på morgonen, måndag.

 

Så nu sitter jag här i nattlinne och väntar på att M ska ringa och att B ska vakna.

Jag och B ska fara till Mora en sväng idag och kolla in Biltema, Jula och Rusta. Kanske lite Ica Maxi också, de har oftast roligare grönsaker till grisarna än den vanliga gamla vitkålen och paprikan.

 

Nu ska jag nog kika ut och se om det kommit hit någon släpvagn..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards